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[Topic Ufficiale] - Metroid - Other M

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Questa discussione ha avuto 2308 risposte

Sondaggio: Quale è il miglior Metroid di sempre? (133 utenti che hanno votato)

Quale è il miglior Metroid di sempre?

  1. Metroid (2 voti [1.50%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 1.50%

  2. Metroid 2:Return of Samus (0 voti [0.00%])

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  3. Votato Super Metroid (41 voti [30.83%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 30.83%

  4. Votato Metroid Fusion (7 voti [5.26%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 5.26%

  5. Metroid Zero Mission (2 voti [1.50%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 1.50%

  6. Votato Metroid Prime 1 (47 voti [35.34%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 35.34%

  7. Metroid Prime 2:Echoes (3 voti [2.26%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 2.26%

  8. Metroid Prime 3:Corruption (10 voti [7.52%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 7.52%

  9. Metroid Hunters (0 voti [0.00%])

    Percentuale di voti: 0.00%

  10. Basta che c'è quella gnocca di Samus (21 voti [15.79%] - Visualizza)

    Percentuale di voti: 15.79%

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#16
MuAn79

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il gioco sembra veramente ben curato, a parte la tutta di Samus, che sembra plasticosa

#17
MegaMustaine

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il colore della tuta di samus non mi piace :goodboy:
per il resto wordless



Ma non è colpa loro,eh,la tuta di Samus all'inizio di Super Metroid era così,hanno solo fatto un copia-incolla :angel:

Immagine inserita

#18
Butulino

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- Fast/action-packed game
- Has exploration
- Long, pre-rendered cinematic at the beginning, shows Samus grow from a baby to Samus
- Shows battle with Mother Brain from end of Super Metroid\
- Hold Wiimote sideways, move Samus with d-pad
- 2D angle with 3D levels and polygons
- Samus can run sideways
- 1 button to shoot beam, hold it down for a charge attack
- No real lock-on in third-person mode, but auto-targets closest enemy
- 2 button for jumping, A button for morph ball, lay bombs with 1 in morph ball mode
- Samus can lay 4-5 bombs circling her perimeter
- Can dive out of the way from a projectile wit d-pad
- Point Wiimote at screen any time to go to first-person
- Can only shoot in first-person, can’t move
- Press A to shoot, B to look around
- Advanced lighting system
- Samus can kick-climb to the top of slim shafts with the 2 button
- Can collect energy/missile tank upgrades

O porca cacca, si tiene il Wiimote in orizzontale! :o

#19
SkullKid

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in prima persona non ci si muove, si spara e basta, ecco la fregatura :(

#20
No Presta bought it

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  • E3 2014 is coming

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Ecco.
Mò Eklipse si incazza. :fg:

#21
SkullKid

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Ecco.
Mò Eklipse si incazza. :fg:


eh mi incazzo pure io, cioè a qst punto è inutile farla O.o a che mi serve se posso solo girare in tondo? XD è un inutile orpello v.v
per il resto me lo giocherò al 99% in terza persona :P

#22
MegaMustaine

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Da quello che ho capito switchando si possono usare i missili

#23
Rudo

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eh mi incazzo pure io, cioè a qst punto è inutile farla O.o a che mi serve se posso solo girare in tondo? XD è un inutile orpello v.v
per il resto me lo giocherò al 99% in terza persona :P


Si può presupporre che non sarà un orpello, ma una azione necessaria per il superamento o l'eliminazione di certi nemici (in cui sarà necessario usare il puntatore).

#24
Nuas82

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Si può presupporre che non sarà un orpello, ma una azione necessaria per il superamento o l'eliminazione di certi nemici (in cui sarà necessario usare il puntatore).



ovviamente. si è pure già visto nel primo trailer dell'e3 :D

a me sembra tutto una figata pazzesca, sta impostazione è assolutamente fuori da ogni schema, il tutto inserito (leggendo le preview) in un contesto tecnicamente sublime, in un'azione frenetica alternata a fasi esplorative con approfondimento narrativo perfettamente inserito nell'universo nintendo più cinematografico possibile.

insomma, proprio quello che mi aspetto da team ninja X nintendo.

mamma mia.

The latter is amazingly useful for examining rooms because you will oftentimes see crevices, vents, and more that cannot be easily observed from the quasi-2D viewpoint. It's also useful because when you've got the B-trigger held, you can lock onto potential targets and fire missiles (and presumably other weapons, as you gain access to them) at objects and enemies. In the demo, I blew through cracked walls and also shot the tentacles off a frozen boss.

alternanza di visuali (terza e prima persona) in maniera libera, alternanza di dimensioni (3d e 2d), alternanza di azione e esplorazione, di corsa e di platforming, crescita dell'equipaggiamento, boss battle, voice acting e narrazione, ottima grafica.
riprende certi concept di super paper mario, volendo, inserendoli in un contesto che a me fa prospettare un gioco diddio, imho.

#25
SkullKid

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Si può presupporre che non sarà un orpello, ma una azione necessaria per il superamento o l'eliminazione di certi nemici (in cui sarà necessario usare il puntatore).


Quello che spero è che non sia forzata, però la mcanza di movimento mi rode cmq :/

#26
eternon

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A me attira particolarmente questo metroid m,diciamo che sono davvero curioso di sapere cosa verrà fuori. Graficamente mostruoso. Forse il design dei nemici mi sembra inferiore rispetto alla serie prime,ma si è visto ancora poco.
Sono incuriosito dal cambio della struttura di gioco perchè ...so che le cose che starò per dire saranno blasfeme ma...io e metroid purtroppo non siamo in perfetta sintonia. :sigh: E lo dico con dispiacere.

Forse è una serie troppo hardcore e impegnativa per un niubbo come me. Il mio primo metroid fu metroid prime per cubo,non avevo mai giocato a uno della serie,nru ne parlava bene e incuriosito lo presi. Non mi catturò totalmente ma mi ci divertivo. Ad un certo punto la difficoltà dei combattimenti iniziò ad essere frustrante,inoltre mi bloccai.Perciò finii per abbandonarlo. Il gioco era compuque oggettivamente un capolavoro,curato in ogni dettaglio,enorme,vasto e stilisticamente superbo.
C'è una particolarità di metroid che proprio ne soffro. La dispersione della mappa. Come sapete io sono uno che ama gironzolare,perdere tempo e guardare ogni dettaglio. :D Ma qui girovagare in quei luoghi labirintici e confusionari,senza sapere dove andare, con un respawn infinito dei nemici (spesso ostici) mi angosciava e basta,finendo per farmi passare la voglia di giocarci. Cioè,trovarmi i sigilli del prime con queste condizioni sarebbe stato improponibile per me. Per carità non è una caratteristica che critico a metroid o lo ritengo un difetto,è sempre stato così! XD Ed è un punto di forza per molti,ovviamente. Da parte mia lo trovo stressante purtroppo :<

Passati anni,avuto internet e informandomi sulla saga. E ammetto mi rompe che non riesca ad apprezzare del tutto questa serie! :sisi:
Tentai con la triology. Incoraggiato dai controlli wii,16:9 e una nuova difficoltà più bassa! (lo so, sono proprio scarso! :< ) E infransi il tabù più grave di ogni fan di metrodid. Ripartii tutto da capo il gioco andando passo passo con un walkthrough,per capire almeno dove dovevo andare,non perdermi i sigilli e troppi potenziamenti. Eliminandomi praticamente la caratteristica dalla dispersione mi sono diverito un sacco di più,leggendo ogni documento (quelli dei pirati spaziali mi hanno divertito un sacco :D ) e godendomi le ambientazioni. Riuscii ad apprezzare di più il gioco,riuscendo pure a finirlo. Con il mio stupore mi sono finito anche l' echoes. (che mi è piaciuto parecchio,il senso di impotenza che crea riesce a dare nei primi momenti il dark word è impressionante) Il terzo sapendo che era un pochino più facile e meno dispersivo ho tentato di farlo senza aiuti,sono arrivato a più della metà di gioco con mia soddisfazione. Per un periodo però ho duvuto tralasciare il gioco,poi quando lo ripreso non mi ricordavo più un tubo delle mappe e cosa dovevo fare :< E non sono riuscito a finirlo,che palle...

Comunque non voglio che serie metroid cambi per far felice Eternon :asd: Anzi,mi dispiace di non riuscire a giocarlo come dovrei. Perciò voglio tentare di nuovo con questo metroid m che certo,manterrà sempre le stesse caratteristiche. Però chissà,magari il cambio di struttura riuscirà a farmelo amare di più. :P

Scusate la biografia,se avete troncato di leggere il mio post non vi biasimo! :angel: (che me frega,direte giustamente voi :asd: )

Modificata da Eternon, 25 February 2010 - 10:00 AM.


#27
Butulino

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Se mi ripropone l'esperienze 2D dei classici Metroid.... :dribble:

#28
eternon

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In super paper mario non mi piaceva moltissimo cambiare la posizione del wiimote da orizzontale a verticale solo per usare il puntatore. Non che fosse scomodo,ma imho poco pratico. Ma non mi pronuncio ancora,vedremo! ^_^

#29
Texas

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Leggo solo ora... pelle d'oca!

#30
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Da Go Nintendo

Nintendo knew that Metroid: Other M was their big gun for the media summit. They may have dedicated 8 demo booths to Super Mario Galaxy 2, but it was Metroid: Other M that got the special treatment. This game was behind closed doors, and available to those with appointments. If you didn’t have an alloted time to play, you weren’t getting in. It’s very clear that Nintendo is still trying to shroud the game in mystery, but I’ll do my best to reveal what popped up during my playtime.

Let’s start off with the controls tutorial. You’ll be holding the Wiimote in classic NES style for most of your play. You move around with the d-pad, press 1 to shoot and 2 to jump. Hit the A button to turn into a morph ball, and then it’s 1 for bombs and 2 for jumping. If you take the Wiimote and point it at the screen, you go into a first-person mode. This allows you to better inspect and area, or even take out foes from a distance. It’s completely up to you when you want to use that mode. You cannot move forwards or backwards while using it, but you can spin 360 degrees.

My favorite new move would have to be the quick dodge. Right before an enemy is about to hit you, you can tap a direction on the dpad to flip out of harm’s way. Your timing has to be right on the money, so you can’t just smash the dpad and wait for it to happen. This dodge move seems to add so much more to the game. It really makes the combat come alive and feel quite visceral. I couldn’t stop thinking about how such a little addition made such a big difference, and made this type of gameplay feel brand-new.

I would liken most of the gameplay in Metroid: Other M to that of Super Metroid, and with a little bit of the changes that were made in Shadow Complex. There are major portions of the game that are side-scrolling, but there are also portions where you’re running from the front of the screen to the back. Now, all of these screens also let you move in any direction as well. Think of it as a beat’em-up. You could walk left, right, up and down in those titles, and that’s what you’ll be doing here. There’s also a vertical aspect to gameplay, so you’ll be ascending/descending elevator shafts and other such locations.

Similar to Shadow Complex, Other M will throw enemies at you from all directions. If you’re moving in a hallway that’s mostly left to right, that doesn’t mean that enemies won’t come at your from just those directions. In Shadow Complex, I had some major issues getting the character to aim at the enemy I wanted to take down. In Other M, the system worked absolutely flawlessly. I didn’t have to fight to position Samus in a way that she would shoot the enemy I was hoping to gun down. I would just move left or right, and Samus would also take down the enemy I was looking to stop. I can’t tell you how much of a relief it was to see how well this worked.

As I said, the morph ball is back, but in my demo time I only saw a few areas that took advantage of it. I rolled through some secret areas to pick up energy tanks and the like, but didn’t come across any puzzles to solve. Keep in mind that I played what amounted to a 40 minute demo, and a lot of that time was spent watching cut-scenes. I can’t venture a guess as to whether the morph ball will play a bigger part in the full game or not.

As you can tell, Other M is deeply routed in old-school traditions of the Metroid series, but it tries to update them with new twists. One such example that impressed me was how Samus’ different weapons and abilities came into play. Instead of having Samus lose all of her weapons, she seems to have all of them on her. The thing is, she’s working with a ‘military’ team that’s investigating a strange occurrence, and the commander of the team has to authorize the use of weapons. That means that Samus can only use what is allowed by the commander. He gets the authorization for weapons, and unlocks them for you as you go. They only become authorized when an appropriate threat is detected. It’s definitely a unique way of staying true to the old series while having the motive make a bit more sense.

What’s the best thing I can say about Metroid: Other M? I was really disappointed when my play time was up, because I really wanted to continue on. I had a 40 minute taste of the game, and it left me very hungry to continue my adventure. There’s no denying that this is a very different take on the Metroid series, especially coming off of the Prime trilogy. It’s old school and new ideas mixed together, and the outcome thus far seems like a bold step in an interesting direction. I cannot wait to get more time with this title, but that probably won’t happen until launch.

Unfortunately, I do have a negative point that I have to rag about. Metroid: Other M is huge on story, and you get to see a lot more into the life of Samus and all that she’s been through. I can’t tell you how excited I am for this look into Samus’ life. In Other M, you get tons of backstory through gorgeous cut-scenes…and horrible voice acting. Seriously, I can’t stress how poor the voice acting was. I’d have to say that Samus had the best voice, but I thought the actresses’ performance was abysmal. That tells you how poor the rest of the voice cast is. I really, REALLY hope that Nintendo forks out the cash for some better voice actors. I’ll love hearing the story no matter what, but things would be so much better if the voice cast was more professional.






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