idem, sono curiosissimo!
#36
Inviato 17 September 2014 - 09:30 AM
Hideki Kamiya, director di Scalebound, ha diffuso alcune nuove ed interessanti informazioni per il gioco sviluppato da Pantinum Games in esclusiva per Xbox One.
Ecco le sue parole:
"Ciò che ci tengo a dire è che, fino a questo punto della mia carriera e della storia di Platinum Games, non abbiamo mai realizzato un gioco come Scalebound"
"Ciò che sto cercando di creare è un tipo di gioco molto differente, che non ho mai fatto prima d'ora. Vogliamo creare un nuovo tipo di gameplay, e personalmente per me è una sfida. Non riguarda tanto il nuovo hardware, quanto la volontà di dare vita a qualcosa di completamente nuovo. Non abbiamo mai provato a creare qualcosa di fotorealistico o comunque di realistico con questo tocco, anche se è una cosa che avrei sempre voluto fare."
"Avere oggi questa opportunità, è sia difficile che interessante. E la potenza del nuovo hardware ci sta aiutando. Si tratta di qualcosa che noi di Platinum Games volevamo cercare di fare – ed ora ne abbiamo la possibilità. Il che è fantastico."
per quanto riguarda il rapporto con Microsoft:
"Microsoft è molto attenta e controlla tutto ciò che facciamo mentre lavoriamo insieme. Una delle cose di cui mi sono accorto" ha continuato Kamiya, "è che stiamo realizzando questo gioco più velocemente di quanto faremmo di solito."
#38
Inviato 19 September 2014 - 11:21 AM
by Giuseppe Nelva on September 18, 2014 10:33 AM 25 @abriael
One of the most mysterious games currently in development is Platinum Games’ Xbox One Exclusive Scalebound, which i still being kept closely under wraps even during Tokyo Game Show.
Director Hideki Kamiya and Producer Atsushi Inaba talked a bit about the basic concepts behind the game and about the relationship with Microsoft in an interview on the Japanese site Game Watch.
Kamiya-san explained that the initial concept was to make a game in which powerful and huge monsters do battle on each other, and that’s still the most important pillar. He feels that there are several elements now. It’s made for those that want battles between monsters wielding great power, for gamers that like fantasy settings, and for those that like dragons.
Since Kamiya-san loves dragons, he wanted to make a game in which they played a major role. Scalebound fulfills that wish, and he wants it to be a game that fans of dragons can enjoy.
He also explained that he wants to represent the bonds between a mighty creature like a dragon and a small human, not only through the gameplay, but also through the story, as that relationship deepens.
He could not answer on how the two will communicate, as it’s related to the game’s mechanics which aren’t ready to be disclosed, but he doesn’t want to represent dragons like a tool or a pet to attack, but like an actual life form.
Inaba-san also explained that Unreal Engine 4 was chosen to create the game since it’s on a new hardware, so there’s an huge amount of new elements to tackle. That’s why they decided to go with UE4.
Kamiya-san also mentioned that it’s exciting and fun to the Xbox One, and it’s always like that when working on new hardware. He feels right at home because it’s not the first time that Platinum works on new hardware, and they’re experienced in the process.
Inaba-san on the other hand is impressed with the level of support received from a high level partner like Microsoft. That partnership is the most exciting thing for him, and working with Microsoft studio is a really stimulating experience.
#39
Inviato 17 October 2014 - 10:55 AM
Scalebound: nessuna novità fino al prossimo anno
Phil Spencer ha rivelato su Twitter che Microsoft non ha piani per mostrare Scalebound nell'immediato: maggiori informazioni su questo titolo arriveranno nel corso del 2015.
Leggi la news completa: Scalebound: nessuna novità fino al prossimo anno
#41
Inviato 23 November 2014 - 11:51 AM
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