#32
Inviato 31 January 2011 - 07:02 PM
#34
Inviato 01 February 2011 - 02:52 AM
Quella è l'arma che Riku ha sempre avuto negli altri giochisissì, quella è proprio Parigi
Peccato che la mega piazza davanti alla cattedrale sia diventato uno spiazzo
Graficamente comunque mi pare un po' troppo pulito e perfettino.
Però non capisco perchè sora ha il keyblade mentre riku un'ala di pollo....
#35
Inviato 13 July 2011 - 02:33 PM
http://www.andriasang.com/e/blog/2011/07/13/famitsu_squenix_feature/In case you've forgotten in the six months of silence, the three Ds in the 3DS Kingdom Hearts name stand for Dream Drop Distance. Development is currently 40 to 50% complete, Nomura told Famitsu this week. He also confirmed the inclusion of a secret movie.
Nomura dropped a bunch of vague hints about the game. Here's the vaguest: "XXX and XXX in Traverse Town!" This is apparently supposed to be surprising, so see if you can fill in the XXXs with surprising elements.
The game's story is enigmatic and quite puzzling, said Nomura The story will touch upon the hidden data in Sora.
Just one little gameplay bit: you'll apparently be able to work your way up to the rooftops.
#37
Inviato 14 July 2011 - 02:07 AM
eretico!sissì, quella è proprio Parigi
Peccato che la mega piazza davanti alla cattedrale sia diventato uno spiazzo
Graficamente comunque mi pare un po' troppo pulito e perfettino.
Però non capisco perchè sora ha il keyblade mentre riku un'ala di pollo....
quella è l'Animofago, l'arma di riku quando riesce a controllare la sua oscurità (prima la usava il falso ansem)
inoltre, quell'arma rappresenta la linea di demarcazione di quando la trama di KH era figa a quando con KH2 è diventata una puttanata micidiale, con 3000000 keyblade, quando originariamente ce ne doveva essere solo uno della luce, uno dell'oscurità e uno del sigillo...
dopodicchè, al saga si è contraddetta un sacco di volte fino ad arrivare alle stronzate di BBS e coded
#38
Inviato 01 August 2011 - 12:19 PM
http://www.siliconera.com/2011/07/31/kingdom-hearts-dream-drop-distance-to-have-controllable-event-scenes-too/A couple of weeks ago, we reported a few details from a Famitsu magazine interview with Tetsuya Nomura, discussing the Kingdom Hearts games and what’s next for the series’ story. That interview has been translated by SQEX GAL.
Speaking to what Kingdom Hearts: Dream Drop Distance’s story will be like, Nomura also told Famitsu he’s trying to explain it to Disney little by little, since it’s difficult for them to understand it all at once. Interestingly, Nomura says the reason Kingdom Hearts has a complex story is that Final Fantasy creator, Hironobu Sakaguchi, once told Nomura long ago that he needed to make the story more complex than planned, or else it wouldn’t be able to compete with other games.
The 3DS game, however, will be somewhat different from the previous games in this regard. “The theme this time was ‘bold action,’ but we also wanted to stress the importance of the story’s tempo,” Nomura said about Dream Drop Distance.
“Though the story is important to fans as shown by the results of the [Famitsu] survey, it won’t be drawn-out,” he elaborated. The Famitsu editor conducting the interview asked if this meant the game would have fewer cutscenes, to which Nomura replied this wasn’t the case.
“Not meaning that we’ve decreased the number of cutscenes, but having each one explained one by one reduces the tempo of the game, so we’re introducing a new system to make up for it,” Nomura replied.
“It’s a directionally different system like what’s being introduced in Final Fantasy Versus XIII, which won’t have cutscenes; it’ll be a sort of integration where you can play during the event scene. Along with that, Sora will fight alongside different friends. There’s also a secret movie being prepared, so please look forward to it.”
#40
Inviato 01 August 2011 - 07:47 PM
La storia doveva essere più complessa per poter competere con quella di altri giochi? ma che vuol dire? e poi da che pulpito...
La complessità non è certo un requisito indispensabile per fare una bella storia. E poi bisogna anche essere in grado di gestire questa complessità.
bella anche questa:
Nomura also told Famitsu he’s trying to explain it to Disney little by little, since it’s difficult for them to understand it all at once.
Manco alla Disney ci capiscono nulla
Ma siamo sicuri che alla disney sanno cosa è KH?
#43
Inviato 01 August 2011 - 08:37 PM
Ma secondo me il Saka manco sa di essere stato messo in mezzo
Nomura lo scaricabarile
A parte questo, molto interessante.
#44
Inviato 15 September 2011 - 03:56 AM
a quanto pare nel gioco hanno inserito Neku da The World Ends with You:
http://www.siliconer...-ends-with-you/
#45
Inviato 15 September 2011 - 04:00 AM
The TGS demo has two parts. In Sora’s episode, you start in Traverse town. Sora calls for Riku, but finds Neku instead who is hanging from a roof. He jumps down and shows Sora the number on his hand and mentions he needs a partner to play the Reapers’ game with.
Modificata da Soma, 15 September 2011 - 04:02 AM.
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