By next year, SNK fans that've grown up to adulthood with NeoGeo games may finally be able to buy a piece of their favorite corporate pie.
According to a report by Korean capital market magazine theBell [ Link ], SNK Corporation is preparing on going public with their stock via the Korean Exchange (KRX). The Osaka-based videogame publisher is aiming to file their preliminary examination request in the first half of 2018 and to complete their public offering procedures within the year. The process will be handled by NHI Securities Co., Ltd.
While Japanese companies usually opt to get listed on the Tokyo Stock Exchange, the decision to instead try and get listed on the Korean Exchange seems to be heavily influenced by the top shareholder at SNK's new Chinese parent company Ledo Millenium. theBell explains that the decision of going public on the Korean Exchange rather than in China or Japan comes from factors such as the IPO (Initial Public Offering) at the Chinese exchange being controled by government authorities, and in the case of Japan, the capital market being insufficiently dynamic.
If accepted, SNK will become the second Japanese company to get listed on the Korean Exchange this year, the other being JTC Inc., a Fukuoka-based duty free franchise store founded in 1994 by Korean businessman Chulmo Ku.
theBell notes that SNK [under the management of Ledo] plans on acquiring additional intellectual property rights (IP) of Japanese game companies from the funds gained through their public listing on the Stock Exchange. The company plans to work in close cooperation with Tencent Inc. to make the best of their newly acquired IPs.
SNK's net profit for last year ending July 2017 was 3.1 billion yen ($29 million). theBell estimates that their net profit for this year is expected to nearly double, to approximately 5-6 billion yen ($47 - $56 million).
#1681
Inviato 13 March 2018 - 09:02 PM
#1682
Guest_Rei978eYe
Inviato 13 March 2018 - 09:11 PM
Interessante poi come la borsa giapponese sia considerata poco dinamica.
#1683
Guest_MaxbazereYe
Inviato 13 March 2018 - 11:19 PM
Sembra che le cose stiano andando decisamente bene per SNK, chissà che nuove IP potrebbero acquisire, visto il coinvolgimento di Tencent probabilmente sarebbe qualcosa di importante per il mercato cinese.
Interessante poi come la borsa giapponese sia considerata poco dinamica.
Sarebbe bello se acquisissero i diritti di Windjammers tanto per cominciare (per stessa ammissione della SNK stessa vorrebbe fare un sequel o un Remake, ma attualmente non hanno i diritti), poi magari considerare saghe come Fighters History (e magari tutti il pacchetto Data East, ma la vedo molto difficile), la serie Aero Fighters (Sonic Wings in Giappone) e poi basta per me, per quanto riguarda i miei sogni proibiti.
Dopo chissà come si muoveranno SNK e Millenium Ledo d'ora in avanti.
#1685
Guest_MaxbazereYe
Inviato 20 March 2018 - 01:26 PM
#1686
Guest_MaxbazereYe
Inviato 21 March 2018 - 04:14 PM
Svelata la lista dei trofei di The King of Fighters '97 Global Match
https://www.exophase...h-psn/trophies/
Roba facile tutto sommato, curioso anche il fatto che come trofei sbloccabili ci sono anche gli ending segreti (peccato che tale pratica sia stata abbandonata a favore di sole immagini illustrative speciali dal '98 in poi. Provo a chiamare Oda e gli chiedi di inserire gli ending speciali per Kof XV ).
#1687
Inviato 22 March 2018 - 11:48 PM
SNK 40th Anniversary Panel at PAX East 2018
- Time: Friday, April 6, 12:00pm – 1:00pm EDT
- Location: Dragonfly Theatre
- Featuring: SNK Heroines: Tag Team Frenzy director Kaito Soranaka, veteran artist Naoto Abe, and other SNK staff
Join us for a look into the history of the legendary developer of King of Fighters, Metal Slug, and SNK Heroines: Tag Team Frenzy, hosted by SNK staff. Includes special guests and announcements (the reveal of the next SNK Heroines character and other surprises)!
Modificata da Ryo Sakazaki, 22 March 2018 - 11:49 PM.
#1688
Inviato 05 April 2018 - 09:00 PM
Boston be lovely. Come see me interview some amazing SNK staff members including director of #SNKHEROINES at #PAXEast2018 about SNK's 40th Anniversary. Friday at 9am PDT,
#1689
Inviato 06 April 2018 - 04:54 PM
#1691
Inviato 11 April 2018 - 12:38 AM
La serie The King Of Fighters Destiny è stata nominata al "China Games Billboard Awards" ed ha vinto il premio annuale per “film/serie animata più popolare tratta da gioco” in Cina.
Ad accettare il premio è stato il presidente di SNK, il signor Ge Zhihui, che ha rivelato qualche dato interessante sul numero di produzione che c'è stato dietro la serie e le visualizzazioni, inoltre ha parlato del futuro dell' intrattenimento marchiato SNK.
Per KOFD la SNK ha utilizzato un team di produzione con oltre 200 persone. Il suo script di animazione ha raggiunto le 800.000 parole e la bozza interna è stata rivista più di 200 volte.
I modellisti 3D hanno realizzato più di 400 personaggi e ci sono stati quasi 100 partecipazioni di doppiatori cinesi e giapponesi.
Secondo SNK, la serie anime di KOFD, ha raggiunto finora più di 800 milioni di visualizzazioni.
Sfruttando l' opportunità del grande palco al ritiro del premio, il presidente di SNK, ha rivelato che lo studio è al lavoro alla seconda stagione della serie animata.
Zhu ha anche rivelato che, oltre alla seconda stagione di KOFD, stanno lavorando ad altri progetti di animazioni, film e live action su KOF e brand SNK, menzionando specificamente Samurai Shodown come l IP su cui stanno lavorando attualmente.
Modificata da Ryo Sakazaki, 11 April 2018 - 12:45 AM.
#1692
Guest_MaxbazereYe
Inviato 19 April 2018 - 08:45 AM
Modificata da Maxbazer, 19 April 2018 - 08:47 AM.
#1695
Inviato 19 April 2018 - 11:59 AM
Sta cosa mi fa tornare alla memoria il mini-cabinato di Donkey Kong che avevo da bambino ç.ç
Chissà se è ancora buttato da qualche parte nei ripostiglio di mamma.
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