[PSVITA] Little Big Planet (Topic Ufficiale) - 21 Settembre 2012Concorso Ufficiale Sony >> Vinci uno Stage negli Studios
#37
Inviato 27 June 2011 - 06:52 PM
"Nel corso di quest'anno siamo stati impegnati a formare un valido gruppo di sviluppatori, ed ora finalmente possiamo annunciarlo" dice il CEO del team Lee Hutchinson.
Nel progetto per Vita, sarà inoltre coinvolta la Svedese Tarser Studios, che ha contribuito ai precedenti LBG su PS3.
Ecco il comunicato stampa completo:
Double11, one of the brightest of a new wave of ambitious development studios in the UK, are delighted to announce that they are working on LittleBigPlanet for Sony's new PlayStation Vita handheld device, revealed at the recent E3 in Los Angeles.
The exciting new studio based in the North-East of England, which boasts incredible talent & experience for a relatively new start-up, now has a staff count exceeding thirty.
Double11 was formed in 2010 by ex-Rockstar engineers Lee Hutchinson and Matt Shepcar and has gone from strength to strength in a whirlwind 12 months. Having had to be tight-lipped about their work for so long, both Lee and Matt are delighted that news regarding this prestigious project can now be revealed.
"It's a fantastic achievement and a privilege for the studio to be working on a project such as LittleBigPlanet, particularly for such an exciting new platform. We've spent the best part of a year recruiting a crack squad of games development professionals and we're delighted that we can finally announce it. It was really great to see such an enthusiastic response at the recent E3 and we are confident we'll be able to do more so in the future." - Lee Hutchinson, CEO, Double11.
Double11 are chiefly the technology architects on the project and are working closely with Sweden's Tarsier Studios, who contributed significant content to the last two editions of LittleBigPlanet on the PS3.
Initial reaction from the E3 PS Vita demo has been extremely positive and Double11 are confident that they can achieve great things with Sony's new platform.
#42
Inviato 17 August 2011 - 12:34 AM
L'unico probema potrebbe venire dal cercare di introdurre per forza alcune delle caratteristiche di Vita, ad esmpi il touch posteriore da quello che si vede rallenta paurosamente il gioco e non è neppure comodo.
#43
Inviato 17 August 2011 - 12:45 AM
L'unico gioco che si salva su Vita è LBP, cioè non si salva semplicemente ha potenziale da vendere, altro he quelli su ps3.
L'unico probema potrebbe venire dal cercare di introdurre per forza alcune delle caratteristiche di Vita, ad esmpi il touch posteriore da quello che si vede rallenta paurosamente il gioco e non è neppure comodo.
Quindi per te tutto il resto è da buttare?
#44
Inviato 17 August 2011 - 12:53 AM
Buttare no, ma è l'unico che mostra di poter andare oltre quanto già visto su ps3, gli altri sono semplicemente portati tal quali con delle aggiunte che si spera siano il più facoltative possibili data l'assoluta inutilità mostrata fino ad ora.Quindi per te tutto il resto è da buttare?
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