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la garanzia deve durare almeno 2 anni cara Apple^_^


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Questa discussione ha avuto 2 risposte

#1
LUK@

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AppleCare, a paid support service from Apple, has found itself under fire in Italy where government regulators are probing the company over a possible noncompliance with the European Union’s consumer laws. Setteb.it explains that EU consumers laws protect buyers with a minimum two-year coverage on all consumer electronics products, which includes Apple’s iPhones, iPads, iPods and Apple TVs. However, Apple is selling those gadgets with a one-year warranty. How’s that possible?
Well, it’s unclear who should provide the coverage to consumers. Apple offers the AppleCare protection plan for iPhones, iPads, iPods and Apple TVs that extends the one-year warranty to two years (three years in the case of Cinema Displays and Macs). This collides with the Union’s laws. Basically, Apple is saying consumers in the European Union should pay to get a two-year warranty guaranteed by consumer laws anyway. Apple on its part, the publication claims (through a poor Google translation), says the one-year warranty is on top of warranties provided by local laws. In a nutshell, the company is arguing that it’s local retailers’ responsibility to comply with Italian laws by ensuring that consumers are covered during the second year.


http://www.setteb.it/procedimento-dellantitrust-italiano-contro-apple-sulle-garanzie-11157

#2
mezzania

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  • Innocuo se usato secondo le istruzioni

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Beh ... casomai è la volta buona che viene fatta chiarezza sulla questione

(anche se sono quasi convinto che piuttosto che modificare la sua politica Apple preferisca smettere di vendere in Italia)

#3
birdack81

birdack81
  • L'intelligenza totale è una costante. La popolazione aumenta

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In realta' la Apple ha ragione. La legge prevede che il secondo anno sia una garanzia di uniformita': il prodotto deve garantire tutto quello per cui viene venduto. Se ti dicono che un lettore legge un certo formato e tu scopri che questo non e' vero DOPO il secondo anno allora vale la garanzia ma se ti si rompe invece non vale, quella copre solo il primo anno.
Poi praticamente tutte le compagnie preferiscono, onde evitare problemi, fornire una garanzia totale per entrambi gli anni. Quindi, legalmente la Apple e' a posto, di sicuro ci fa una figura molto misera a livello di immagine essendo praticamente l'unica a offrire un solo anno...




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