Su famitsu è stato annunciato il sequel del jrpg di Spike Chunsoft, uscito su psp. Questa volta uscirà multi 3ds/vita ed è previsto per l'estate.
Lo staff conferma un volume maggiore di contenuti rispetto al suo predecessore, a cominciare dagli 8 dungeon e dallo scenario raddoppiato, da una quantità maggiore di personaggi (10 volte più del precedente episodio) e una maggiore enfasi nella strategia per il battle system. Il progetto è completo al 65%, e al character designer abbiamo Shinichirou Ootsuka (Summon Night Craft Sword Monogatari) mentre la ost è stata affidata a Masato Kouda (El Shaddai, Monster Hunter series, Devil May Cry 1&2, Wild Arms series, ecc.).
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[3DS/PS Vita] Conception II - Children of the Seven StarsAtlus USA lo conferma per il mercato americano
Started By reriel, 06 March 2013 06:19 AM
conception spike chunsoft
#1
Inviato 06 March 2013 - 06:19 AM
#3
Inviato 07 March 2013 - 08:44 PM
Per chi volesse recuperare a poco il primo episodio, il 25 aprile uscirà l'edizione The Best che sarà venduta a 1890 yen (1800 in dl).
http://www.jp.playst...07_pspbest.html
http://www.jp.playst...07_pspbest.html
#4
Inviato 08 March 2013 - 09:18 PM
info tradotte da Gematsu:
e screens:
versione Vita
versione 3ds
sito ufficiale:
http://www.spike-chu...jp/conception2/
http://gematsu.com/2013/03/conception-ii-detailed-in-famitsuStaff
Characters
- Producer: Yuuichirou Saitou
- Senior Producer: Yoshinori Terasawa
- Character Design: Shinichirou Ootsuka (Savestudio)
- Music: Masato Kouda
General Details
- Protagonist: As the world’s only “Marebito,” he holds the ability to produce “Ether,” which uses the power of the stars. Because “Disciples” can purify monsters, he ventures to the den of monsters known as the “Labyrinth of Mortal Sin.” In battle, he wields dual swords.
- Fuuko: A heroine and the first Disciple our hero encounters. She has a bright and brave personality, and is honest with anyone she meets. In battle, she uses a mysterious gun called the “Mazuru Breaker.”
- Kurotsugu: The protagonist’s male class mate. He plays his role as the hero’s adviser, but tends to get a bit carried away.
- The game is set in a fortress university city.
- Players will fight with Star Children created between the protagonist and heroine.
- The volume of the main scenario is double that of the first game. There are also 10 times more characters.
- Screenshots where the “Star Children” are born seem the same as the previous game.
- The dungeons are called “Mazuru Circles,” and the one that was made first is called “Labyrinth of Mortal Sin.” Plus, there are seven more based on the seven deadly sins. So eight dungeons, it seems.
DungeonsConception II: Guidance of the Seven Stars and Mazuru’s Nightmare is currently 65 percent complete. It’s due out for PlayStation Vita and 3DS this summer in Japan.
- Make Star Children, get ready for battle, and capture dungeons.
- A heroine can now accompany the protagonist into dungeons, but it’s unknown whether you can take multiple heroines.
- The battle system of the first game (where what position you were in when you attacked / were attacked mattered) is still present in Conception II, although it’s supposedly going to be more strategic (further detail was not shared).
- In comparison to the first game, the party has become even more lively, and labyrinths will change each time you enter them.
e screens:
versione Vita
versione 3ds
sito ufficiale:
http://www.spike-chu...jp/conception2/
#6
Inviato 05 April 2013 - 02:21 PM
Ho letto che il tipo è interessato a portarlo in occidente
Now, Spike Chunsoft are doing the same for the sequel to that game. Conception 2 is being released in Japan this Summer for the Nintendo 3DS and Vita, and it looks like Spike Chunsoft are interested in trying to bring the game overseas, since they sent out an English press release for their Japan announcement.
“The game will be released for Nintendo 3DS and PlayStation Vita on summer, 2013 in Japan,” the PR reads. “The retail price is TBD and North American and/or European releases of the game are also TBD.”
#8
Inviato 05 April 2013 - 05:11 PM
no, non è che doveva arrivare il primo Conception, semplicemente SpikeChunsoft ha teso la mano verso l'occidente nella speranza che qualcuno l'afferrasse. Così non è stato, probabilmente, appunto, perchè ormai era troppo tardi (è successo l'anno scorso).
Muoversi ora con il sequel vuol dire avere già più chance e a me fa piacere, anche se...bho, oggi in america tira una bruttissima aria sul maschilismo/misoginia nei videogochi e questo gioco potrebbe essere frainteso.
Muoversi ora con il sequel vuol dire avere già più chance e a me fa piacere, anche se...bho, oggi in america tira una bruttissima aria sul maschilismo/misoginia nei videogochi e questo gioco potrebbe essere frainteso.
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