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Sony cambia i termini contrattuali PSN: niente cause legali


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Questa discussione ha avuto 25 risposte

#1
maurinho18

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Sony asks gamers to sign new terms or face PSN ban

Sony is preparing to ban gamers from the PlayStation Network (PSN) unless they waive the right to collectively sue it over future security breaches.

The firm has amended PSN's terms and conditions and users have to agree to them next time they log in.

The move comes months after a string of hacking attacks compromised over 100 million accounts of the PlayStation Network subscribers.

It is, however, possible to opt out of the agreement within the next 30 days.

Gamers will now have to try to resolve any legal issues with an arbitrator picked by Sony, before being able to file a lawsuit.

The new clauses, dubbed "Binding Individual Arbitration," state that "any Dispute Resolution Proceedings, whether in arbitration or court, will be conducted only on an individual basis and not in a class or representative action or as a named or unnamed member in a class, consolidated, representative or private attorney general action".

The re-written terms and conditions are being presented to gamers when they log in, but some have questioned who will notice the changes.

Tech news site The Register wondered who would notice the small print outlining the opt-out terms, and not simply click the "agree" box having scrolled all the way down.

Those that want to opt out will have to send a letter to Sony's Los Angeles headquarters in the US.

Once they do, the subscribers will be able to keep their right to file a class action lawsuit without any need for arbitration.

But before subscribers have a chance to opt out, they will still be required to agree to the new terms the next time they log into their accounts.

Otherwise they will not be able to use the online services.

Attacks and apology
A class action lawsuit filed against Sony in April after the first attack, in which the details of 77 million users were stolen and PSN went offline for 40 days, could end up costing the Japanese electronics giant billions of dollars.

Sony Online Entertainment, the company's computer games service, was also hit, as well as the Sony Pictures website, exposing personal information for 25 million more accounts.

In addition, personal data of 2,000 consumers was stolen from a Sony Ericsson website in Canada and details of 8,500 users were leaked on a Sony Music Entertainment website in Greece.

Some time later, a group called Lulz Security claimed to have broken into Sonypictures.com.

Sony has since apologised over the security breaches and offered compensation packages.



Sono impazziti!!! Non c'è un'altra spiegazione valida.

#2
Canaglia10

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:vergognatighgh:

#3
=marco=

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ma dove l'hai trovata questa notizia? perchè non se ne parla da nessun'altra parte

#4
dirk pitt

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:goodboy:

#5
Zoe

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be se fosse così posso capire sony che con le varie class action ha perso molti denari, ma non sono assolutamente d'accordo, e come dire se accettate i nostri temini anche se sbagliamo nessuno può denunciarci.Oltretutto non mi sembra possibile che una cosa del genere possa essere fattibile, altrimenti tutte le aziende di questo modo adotterebbero questi criteri

#6
gugu

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ma dove l'hai trovata questa notizia? perchè non se ne parla da nessun'altra parte


se ne parla, se ne parla....io già l'avevo letta questa mattina!

#7
Stein

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mi sembra un fake. Anche perche' legalmente sta cosa non sta in piedi e mi sembra poco probabile che alla sony non lo sappiano

#8
Zann

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Ma soprattutto potrebbe soltanto con un nostro consenso... Cioè l'accettazione di un nuovo regolamento all'apertutra del PSN... Voi avete fatto qualcosa? Io no...

Basta ricordare l'altra volta quando han camviato alcune clausole... abbiamo tutti dovuto accettare

#9
Eikichi Onizuka!

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E' normale che Sony si tuteli ma se non ho capito male (anzi se google non ha tradotto male) non ci saranno più le "class action" ma ogni controversia sarà condotta individualmente e si potrà tentare di risolverla with an arbitrator picked by Sony.... come dire!mi fai causa ma l'avvocato te lo dò io!!!

#10
Fabrizio EE

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  • Con un backlog da 400 e passa giochi, cosa compro domani? XD

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Sì ok...ma è vera questa cosa?

Perchè io ancora non ho ricevuto alcun messaggio di accettazione forzata dopo il login al PSN....guarda come me bannano eh......

#11
Stray

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Penso riguardi l'America, del resto le class action sono più una "roba" loro.

#12
Zoe

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Penso riguardi l'America, del resto le class action sono più una "roba" loro.


C'è anche da dire che qualcuno con ste class action ci marcia pure sopra :angel:

#13
Slavin

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mi sembra un fake. Anche perche' legalmente sta cosa non sta in piedi e mi sembra poco probabile che alla sony non lo sappiano


ma infatti... non credo che esista un paese al mondo che non abbia leggi sulle clausole vessatorie XD

#14
bart_il_boss

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Mi e' arrivata l'email sul account usa

#15
Canaglia10

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ragazzi mi è arrivata questa email, nell'account americano



On September 15, 2011, Sony Network Entertainment America Inc. ("SNEA") will transfer its online services operations, including your wallet and the funds in it, to Sony Network Entertainment International LLC ("SNEI"). The first time you sign in to your PlayStation®Network account on or after September 15, 2011, you will be asked to enter into a new Terms of Service and User Agreement ("TOS") and Privacy Policy with SNEI if you wish to continue using your PlayStation®Network account. Please review all changes to the TOS and Privacy Policy carefully before indicating your agreement. In particular, please review Section 15 of the TOS, which now includes a class action waiver and requires that most disputes be resolved through arbitration.

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