Vai al contenuto

[PS4/Switch/XOne/PC] Grandia HD Collectione il primo anche su Steam

grandia

  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Questa discussione ha avuto 92 risposte

#46
Guest_killy89eYe

Guest_killy89eYe
  • Gruppo: Ospiti

sarebbe stato bello rigiocarlo al massimo delle sue potenzialità, invece che un porting -_-
 
cmq le versione sat e psx sono identiche come contenuti, le uniche cose in cui differiscono sono proprio una serie di differenze grafiche, tra effettistiche, texture e risoluzione.
Poi vabbè su sat usci anche una sorta di data disc "dlc" con nuovi contenuti, con dungeon, battaglie, minigiochi, artwork e altro.


Ai tempi lo giocai su psx, e solo recentemente (con l'annuncio della remastered) sono venuto a conoscenza della versione saturn, per curiosità sono andato a vedere un comparison, e non c'è proprio storia.
Davvero un peccato cavolo :(

#47
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

he no purtroppo, hanno già confermato che quella parte non ci sarà...anche perchè era esclusiva saturn e loro stanno usando solo il codice dell'edizione psx -_-



#48
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

è cicciato fuori il motivo per cui Grandia HD Coll è *per ora* una esclusiva Switch: per portarlo su Ps4 serve farlo girare a 4K e pare ci siano problemi a portarlo a quella risoluzione.

 

As for a reason more specific to the PS4, Takeshi Minagawa discussed the challenges of making the game support 4K on the more powerful system. “When you look at Nintendo Switch, it only supports up to 1080p. The PS4 is now actually moving into 4K. If we actually tried to convert the original graphics to 4K, one, that’s too much work, and two, we are going to have to think about how we are trying to convert the visuals to 4K while keeping the original essence in it.” With how much work is being done to tailor Grandia HD Collection to modern platforms and screens, attempting to refine the dated visuals even further into 4K is probably a difficult task.

 

 

Il gioco quindi forse arriverà anche su PS4 in un secondo momento, dipende se voranno sbattersi a farlo.

 

https://www.dualshoc...no-ps4-release/



#49
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

video preview....con una breve comparison con l'originale saturn

 

 



#50
xizro345

xizro345
  • Limit Attack - Burning Strike

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 21884

Mi sembra proprio un'oscenita' di lavoro.



#51
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

c'è ben poco da sperare in future migliorie:

Grandia HD Collection uscirà tra 10 giorni, il 16 agosto, sull'eshop di Switch.

Grandia 1 HD per Steam invece uscirà successivamente.

 

annuncio così, senza manco un trailer.

E' evidente che a Gungho non gliene possa fregare de meno

 

https://gematsu.com/...nches-august-16



#52
Turk-182

Turk-182
  • Super Eye Fan

  • StellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 2229

A me non sembra tanto male, soprattutto considerando che per Grandia 1 la base di partenza è un titolo per PSX

Peccato per la versione PS4, ci spero ancora.



#53
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

la versione PC di Grandia HD arriverà a settembre

 

 

trailer....mega spoileroso :huh:



#54
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

lista dei bug

 

https://www.reddit.c..._bugs_feedback/



#55
Guest_Frank_WesteYe

Guest_Frank_WesteYe
  • Gruppo: Ospiti

 

Confermo tutto.

Sopratutto il desync della musica in alcuni boss fight è eclatante.  :asd:



#56
Coronic83

Coronic83
  • EyeFolie

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 38096

Mi sembra proprio un'oscenita' di lavoro.

 

Concordo,volevo prendere la collection ma stavolta passo e mi tengo la mia versione Saturn.



#57
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

Grandia HD arriverà su Steam il 18 ottobre

 

Grandia HD Collection per SW, invece, riceverà una patch il 12 novembre, basato sui feedback rivecuti dagli utenti (quindi si spera risolverà bugs, glitch e altro)

I dettagli di questa toppa verranno rivelati più in là.

 

 

We thank you for your shared excitement regarding the release of the Grandia and Grandia II HD remasters on PC. Since the release of the Grandia HD Collection on the Nintendo Switch, we have been closely following your feedback and comments across all of our available channels of communication. While we continue to concentrate on creating the best experience for our audiences on both the Nintendo Switch and PC, we are taking our time to resolve these issues.

It is with this in mind that we are happy to announce that the first patch for the Nintendo Switch will be available on November 12, with more details to be announced at a later date. In order to replicate this same experience for our PC users, the release date has been postponed until October 15. We offer our sincerest apologies for those who have been looking forward to the the PC remasters, and know that we are working as quickly and carefully as possible to resolve these issues. We thank you for your patience, and hope you continue to look forward to its release.

We will update our community as we progress with fixing these issues.

Thank you.



#58
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

per chi è interessato, Grandia 1 HD è disponibile su Steam

 

 



#59
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

nuova patch in arrivo il 24 marzo, la 1.01.00, le cui specifiche non sono ancora rese note

 

in più, è il gioco è in arrivo anche in giappone il 25 marzo, anche qui solo in edizione digitale

 

89b52a9eed6017b5a949665470e1f863d494bb11

e5816946f3f148e2feae871e82f0d8acc62edb68

411dcb1875bc7918ed0a649aad9670055d201f1c

0d8ca845d4f6f192de5392430e65e0ba0d926d9b

19cd8c0710e45db16064b27beb6c534deaa2f03d

975cca2ace145036ec898ce2b4bb5f8e4bfcc8f8



#60
sonuccio

sonuccio
  • all we can do is keep breathing

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 17837

lista delle aggiustatine della nuova patch...che mostra quanto il gioco sia stato pubblicato praticamente allo sbando

 

Grandia

  • New Features
    • Full Japanese support has been added.
  • Bug Fixes
    • Fix to screen flash before entering battle.
    • Fixes to BGM and SFX on Pirate Island.
    • Fix to language setting application when Grandia is launched.
    • Fix to the train smoke appearing pixelated in the Parm Train Station.
    • Fix to Justin’s portrait being displayed instead of Liete on the menu screen.
    • Fix to text box graphic displaying items and moves in battle.
    • Fix to missing subtitles in Leen’s dialogue while in the J Base.
    • Fixes to translations in Japanese, French, and German.
    • Fix to Justin’s pixelated sprite in Underground Ruins.
    • Fix to purple bubble that appears when using Baobab Fruit, Ultra Potion, Golden Potion,
    • Paralyze Mushroom, or Yellow Medicine in battle.
    • Fix to NPC on screen after leaving the scene in Gumbo Village.
    • Fix to visual effect for Resurrect Potion.
    • Fixes to item and enemy sprites in Typhoon Tower and Mt. Typhoon.
    • Fixes to Mio’s sprite appearing pixelated in the Garlyle Base.
    • Fix to language setting application when Grandia is launched.
    • Other bugs fixes have been made.

Grandia II

  • New Features
    • Full Japanese support has been added.
  • Bug Fixes
    • Fix to an issue where the initiative bar disappeared after Poizn was cast.
    • Fix to an issue where the ground appeared to be missing in the Black Forest, Garmia Tower, Mirumu Village, Baked Plains, and in the Heart of Valmar.
    • Fix to an issue where players could not proceed when a scene between Millenia and Valmar caused a freeze.
    • Fix to spell text that had been cut off in the menu for localized texts.
    • Fix to scene not covering the entire screen in Ryudo’s flashback in Cyrum Castle.
    • Fix to background not covering entire screen in scene for Ryudo’s flashback story.
    • Fix to the issue that caused the game to freeze when Valmar’s Claw in the Underground
      Plant.
    • Fix to frame rate issues in Raul Hills.
    • Fix to text showing up in English for localized text for the Walnut minigame.
    • Fix to text showing up in English for localized text when fleeing battle.
    • Fix to the scene of the 50/50 not covering the entire screen when traveling to Garland.
    • Fix where the transition from dialogue to the arm wrestling mini-game in Cyrum did not cover the entire screen.
    • Fix where an extra character was added during the battle rewards scene.
    • Fix to issue where item and special move names were not displaying properly in localized translations.
    • Fix to the world maps not completely covering the screen.
    • Fix where the character portraits were replacing the textures of objects and scenery.
    • Fix where the Initiative Bar disappeared after Elena used the special move White Apocalypse.
    • Fix to glitches in Tio’s character model throughout the game.
    • Fix to camera cutting into Ryudo’s model in Durham caves.
    • Fix where audio was not in sync with dialogue in the opening scene between Skye and Ryudo.
    • Fix to frame rate issues in St. Heim Papal State, the Witt Forest Path, and Liligue City.
    • Fix to white square appearing on the ground when the special move “Burn!” is cast.
    • Fix to trees blocking the characters’ scenes in Garmia Tower and Mirumu Village.
    • Other bugs fixes have been made.





Leggono questa discussione 0 utenti

0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi

Logo