One Hour, One Life Recensione: un originale multiplayer cooperativo
#1
Inviato 06 March 2018 - 01:09 PM
Uno degli autori più visionari del settore indie, Jason Rohrer, realizza One Hour, One Life, un gioco che riscrive le regole del multiplayer cooperativo.
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#3
Inviato 06 March 2018 - 01:24 PM
Strano e interessante.
Una cosa che non mi pare d'aver intuito nella rece: 1 min = 1 anno, cioè dopo 1 ora e mezza il mio pg ha 90 anni giusto? Com'è gestita poi la morte?
Puoi vivere al massimo un'ora (One Hour, One Life), quindi si arriva ai 60 anni. La morte semplicemente ti fa ritornare al menù e ricominciare da bambino, mentre di te rimarranno ossa per concimare il terreno e i tuoi vestiti e strumenti rimarranno per terra.
#4
Inviato 06 March 2018 - 01:36 PM
Puoi vivere al massimo un'ora (One Hour, One Life), quindi si arriva ai 60 anni. La morte semplicemente ti fa ritornare al menù e ricominciare da bambino, mentre di te rimarranno ossa per concimare il terreno e i tuoi vestiti e strumenti rimarranno per terra.
Che cosa GENIALE
Tutto, proprio
#6
Inviato 06 March 2018 - 05:46 PM
Hahaha capito grazie!Puoi vivere al massimo un'ora (One Hour, One Life), quindi si arriva ai 60 anni. La morte semplicemente ti fa ritornare al menù e ricominciare da bambino, mentre di te rimarranno ossa per concimare il terreno e i tuoi vestiti e strumenti rimarranno per terra.
Era pure scritto nel titolo in effetti che oltre un'ora non si va.
EDIT: chissà comunque se giunti all'era robotica non aumenti anche l'aspettativa di vita?
Modificata da Alex_Miura, 06 March 2018 - 05:47 PM.
#7
Inviato 06 March 2018 - 05:57 PM
wow, davvero interessante e particolare ! Quindi.. ricominciando una partita potresti trovarti di fronte ad una società più progredita o l'ambientazione è sempre quella (almeno mi sembra) delle epoche antiche?Puoi vivere al massimo un'ora (One Hour, One Life), quindi si arriva ai 60 anni. La morte semplicemente ti fa ritornare al menù e ricominciare da bambino, mentre di te rimarranno ossa per concimare il terreno e i tuoi vestiti e strumenti rimarranno per terra.
#8
Inviato 06 March 2018 - 06:21 PM
wow, davvero interessante e particolare ! Quindi.. ricominciando una partita potresti trovarti di fronte ad una società più progredita o l'ambientazione è sempre quella (almeno mi sembra) delle epoche antiche?
Ad oggi non ci siamo evoluti abbastanza come community, ma in futuro vedrai che sì, si arriverà fino alla robotica! Se recuperi il trailer del gioco, già lo si nota!
#13
Inviato 19 June 2018 - 05:49 AM
One Hour One Life (OHOL) isn't just a game. It shows you ?you' in a raw form. Social, gender, psychological and historical themes are just a few of the many ?foods-for-thought' OHOL provides players and viewers. Other Twitch streamers as well as viewers compare it to a game called Don't Starve Together, which I have never played, so ¯ _(?)_/¯ there's that.
Here's a brief overview of an OHOL life from its developer, Jason Rohrer, himself: ?I built a bakery near the wheat fields. Over time, I watched my grandparents and parents grow old and die. I had some kids of my own along the way, but they are grown now... and look at myacter now! She's an old woman?..?.
You work for your family's immediate survival but also for future generations, which you may be born back into at a later time. I've been my own granddaughter before. You can choose to make berry groves, farm vegetables, hunt wolves, range sheep, or even make stew. Some might find the farming aspect boring. Growing vegetables again and again can become tedious but the game offers plenty to do. Branches are added to the game's technological tree weekly: https://onetech.info/ . Each update changes the dynamics of everything. The weekly updates are always eagerly anticipated as the OHOL community loves to adapt to the changes Jason devises. They can be difficult to master but it is so rewarding to help your family advance or , at least, live. Of course, a player can choose to do nothing and just standby; eating what they can get their hands on and watch the community flourish or fail.
However, the main negative aspect of the game is: Homicides. Nobody wants to be associated with a murderer but you may unwittingly raise a player that wants nothing more than to wipe out the village or at least take out as many villagers as they can before justice prevails (hopefully). The hunting, foraging and farming for the survival of yourself and your fellow villagers is exciting but, if I am honest, the occasional thrill and rush provided by the chance to strike down a murderer and save the rest of your family as well as avenge those that were slain is a unique experience. I didn't mention this is all only for $20 and, now I have.
Come take a look. I'm still playing it after 300+ hours of gameplay and I've live-streamed more than half of those at https://www.twitch.tv/2laughor2cry . What? ¯ _(?)_/¯ Something wrong with a little self-promo? Consider this a formal invitation to come join us. We are a friendly bunch of OHOL lovers. Even if you don't play and are just interested, then at least you can come peek into the fabulous world of One Hour One Life. If you do get the game, then I recommend playing as an Eve to learn basic survival skills. You will die often but you will get better each time.
Modificata da Jason S (Spraddles), 19 June 2018 - 05:51 AM.
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