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Pillars of Eternity [Topic Ufficiale][PS4] 29 Agosto


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Questa discussione ha avuto 427 risposte

#16
Flagello Sam

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Magari capita come con divinity che invece su console è in italiano eccome

#17
Oretel

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Dove avete letto che la versione console sarà in italiano? Dopo wasteland 2 (versione PC in italiano, versione console no) io ci vado cauto.


Non ho giocato wasteland 2 ma la traduzione su console non l'hanno messa perché era amatoriale e mi pare di aver letto che non abbia superato i controlli del publisher.
A me è dispiaciuto molto per torment tides of numenera. Lì l'italiano lo avevano anche promesso salvo toglierlo all'ultimo. Avrei voluto giocarlo..
In pillars l'italiano pare che ci sia

#18
Guest_Tiger MaskeYe

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Non ho giocato wasteland 2 ma la traduzione su console non l'hanno messa perché era amatoriale e mi pare di aver letto che non abbia superato i controlli del publisher.
A me è dispiaciuto molto per torment tides of numenera. Lì l'italiano lo avevano anche promesso salvo toglierlo all'ultimo. Avrei voluto giocarlo..
In pillars l'italiano pare che ci sia

Sul retro della cover di wasteland 2 c'è scritto che il gioco è in italiano, mentre in realtà no.
Pillars al lancio su PC non aveva l'italiano.

#19
Flayedo

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Sul retro della cover di wasteland 2 c'è scritto che il gioco è in italiano, mentre in realtà no.
Pillars al lancio su PC non aveva l'italiano.


Il publisher di was.2 si e' salvato da una causa solo perche' siamo in italia se facevano una cosa del genere in U.S.A. una causa non gliela toglieva nessuno.

#20
Oretel

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Peccato, sono giochi talmente lunghi e profondi con tantissime linee di dialogo che giocarli in inglese è un peccato. Specialmente per me, con un inglese troppo scolastico come il mio non credo che possa godermi al meglio questi due giochi, per questo non li ho presi. Un vero peccato..

#21
alriksvaal

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Aspettiamo info sulla lingua

#22
Stefano Massini

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Probabilmente uno dei pochi giochi di cui andrò di dayone.

 

Pillars al lancio su PC non aveva l'italiano.

Mmmmh, non mi risulta, dovrebbe avere avuto l'italiano da sempre. Ma vado a memoria.

Forse ti confondi con Divinity.



#23
Flagello Sam

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Io lo comprai pochissimo dopo il lancio, tipo 1 settimana dopo e aveva i sub ita

#24
Guest_Tiger MaskeYe

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Probabilmente uno dei pochi giochi di cui andrò di dayone.
 

Mmmmh, non mi risulta, dovrebbe avere avuto l'italiano da sempre. Ma vado a memoria.
Forse ti confondi con Divinity.

No fidati. Prova a fare una ricerca online.

#25
Stefano Massini

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No fidati. Prova a fare una ricerca online.

Ci ha risposto l'utente qui sopra, è sempre stato ita come avevo letto.
Non vedo quindi alcun motivo per cui la versione console non debba averli.

#26
Guest_Tiger MaskeYe

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Ci ha risposto l'utente qui sopra, è sempre stato ita come avevo letto.
Non vedo quindi alcun motivo per cui la versione console non debba averli.

Cosa centra? Magari ha installato qualche patch amatoriale non ufficiale.
Non è la prima volta che un gioco su PC è in italiano mentre su console no.

#27
Stefano Massini

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Cosa centra? Magari ha installato qualche patch amatoriale non ufficiale.
Non è la prima volta che un gioco su PC è in italiano mentre su console no.

Scusa Franco, non capisco perché continui a insistere.
Nella recensione di EE che ho visto é espressamente detto che il gioco è tradotto in italiano e non parla di patch o traduzione amatoriale.
L'utente te lo ha ribadito qui sopra, fai una ricerca tu se non ti fidi di noi due...

#28
Sole.

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Sto gioco lo voglio tantissimo

#29
WiLD

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La localizzazione su PC è diventata quella ufficiale.
Su amazon è segnalato in italiano (Wasteland 2, Torment, Vampyr no... appena visto ho subito disdetto Vampyr).
Il gioco è sottotitolato in italiano, andate tranquilli.

Già preordinato da GS portando Prey (sviscerato) valutato 38 euro (pensavo moolto meno, visto che lo vende a 40 in promo),  lo prendo al day one con 13 euro.

PS Anche se probabilmente, anzi, sicuramente, il gioco lo metteranno a 20-25 euro entro poco. Si svaluterà presto.

 

PPS Comunque in Italia invece del 29 Agosto esce il 1° settembre.


Modificata da WiLD, 19 July 2017 - 09:00 PM.


#30
WiLD

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''I had the chance to play Pillars of Eternity Complete Edition at E3 2017 and try out the console controls for myself, and I found them surprisingly intuitive. However, there was still a little bit of a learning curve to getting used to playing an isometric style game without a mouse cursor present. A button toggle will give the player access to a cursor which can be moved with a joystick, but a more efficient way to control Pillars involved using the revamped UI tools at hand specific for this console release.

 

Picture1.jpg

xbox_image_20.jpg

 

For instance, instead of selecting skills and abilities from the lower left of the screen using numerical keyboard inputs, a radial menu can be brought up with the right trigger (or R2) to select each character's abilities from an abbreviated list. Using the left trigger will open up a similar radial menu, each leading to information screens such as your journal, character sheets, and inventory screens. In each of the menus or in combat itself, the left and right bumpers will swap your active character so that you only need to go into the menu once for each. Pressing both will select the entire party, which is what you'll likely be doing whenever a map is being explored for the first time.



As a real time with pause style of RPG, being able to stop and start the action at any time is paramount, so pausing is mapped to a face button, while the speed of the game can be altered with a D-Pad. Fast mode is useful for exploring an area where the enemies have already been defeated for a second pass in gathering loot, while slow mode is more suited for making quick decisions in a combat scenario. While I couldn't see the exact extent to which these controls or pause options were customizable, the developers made it clear that there are multiple options available for deciding when the game pauses and setting control preferences.


We're excited to try out Pillars of Eternity Complete Edition when in launches this summer. It will serve as a nice refresher of the world of Eora before we dive back in early next year with Pillars of Eternity II: Deadfire.''

 

_________________________________________________________________________________

 

 

Altra anteprima positiva per quanto riguarda i controlli. (tanto, per il resto sappiamo che il gioco è una bomba, per chi è fan del genere.)

''...I didn't know what publisher Paradox Interactive would bring me to see when we set up our E3 2017 appointment, but I kept wondering if they would ever bring their classic take on the CRPG to consoles. It turns out they've been working hard with Obsidian to outfit a unique control scheme that still makes you feel in control of the various combat and contextual situations while also giving you the chance to lean back on a couch and crack open a tasty beverage at the same time.

Things felt incredibly smooth and intuitive after just a few minutes of play. I could easily move the camera around with the right analog stick while zooming in and out with the d-pad on the provided Xbox One controller. Guiding my party with the left analog stick allowed for some precision movement that could occasionally prove troublesome with a mouse and keyboard, while the addition of a "speed up" and "slow down" speed outside of combat allowed me to move more quickly to my desired objective. Best of all, Obsidian included a manual option to select objects in the world and a magic highlight button to let you know what you can and cannot interact with. Overall, it's a very well-crafted system that seems to sit next to the best translations to console for this type of game (Divinity: Original Sin) while avoiding the mistakes of others (Wasteland 2).

Of course, combat has to play well too, right? Thankfully, I can happily report that the pause-and-play approach to the Complete Edition's combat works quite well on the controller. You can easily cycle through the party or select them all at the same time, and the right trigger brings up a wheel of abilities to cycle through in order to lay waste to the party's foes. Selecting enemies and party members alike was a snap, thanks to the aforementioned cursor and highlighting setup, and I quickly found myself confident playing a game that can sometimes get a little intense in terms of all of the action on screen. Pausing with the X button gave me a chance to catch my breath, and overall, I might actually think about playing through the whole game with a controller if given the chance...
I would expect many PC veterans to scoff at the idea of using an analog stick to target a paladin's powers, but the option is there for those who want it, and it will probably open up Pillars of Eternity to a wider audience. With both expansions available on the console version at launch, this is shaping up to be one enticing package for those who may have missed out on it way back when.''

http://www.rpgfan.co...tion/index.html


Modificata da WiLD, 22 July 2017 - 05:06 AM.





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