A me non sono piaciuti i personaggi in stile "normale", chiamarlo aborto mi sembra eccessivo pero'.
[PS4/Vita] World of Final Fantasy2016
#32
Inviato 17 June 2015 - 11:05 PM
Per lo sviluppo stanno adottando i middleware di Silicon Studio, chiamati Orochi 3 e Yebis 3.
http://www.siliconst...1506orochi.html
#33
Inviato 18 June 2015 - 05:14 AM
La ost è composta da Masashi Hamauzu, mentre il gioco è completo al 30-40%.
http://dengekionline...01/071/1071099/
#36
Inviato 18 June 2015 - 11:09 PM
Altre info da un'intervista a Chiba, tra queste la presenza dell'ATB e l'uscita retail confermata per entrambe le versioni (che supporteranno il cross save):
- The game uses the Active Time Battle system, but has been changed a bit “to add something more like the current generation of games.”
- The world encompasses elements from a lot of other Final Fantasy games. For example, the scene where we see the characters on a bridge to a big castle, that castle is based on Cornelia’s Castle from the original Final Fantasy.
- You befriend monsters by battling them. There is a system involved, which Square Enix won’t disclose, but it is used to capture or befriend them. Some monsters can only be captured by clearing different storylines.
- You can change the protagonists’ sizes from small to big at any time with the push of a button. When you’re smaller, you can ride on monsters. When you’re bigger, you can stack monsters on top of you. The formation will affect the stats and abilities you use in battle, and you can also freely stack monsters.
- The new style is meant to draw in a younger generation to Final Fantasy. Tetsuya Nomura did the designs for the main characters.
- Some of the monsters are voiced and appear in the story. There will also be completely new monsters never seen before in Final Fantasy.
- Cloud and the Warrior of Light will appear in the game. All of the characters from previous games that appear will be part of the main story. There will be side quests for players who want to learn more about their stories.
- The story is about two siblings who came from a world of bigger people to a different world of smaller people, called “Grimoire.
- You can have up to six characters/monsters in battle. Parties consist of the siblings and four monsters.
- ” I’m not sure if we should call it multiplayer at the moment or not, but because the game is going to be released for PS4 and PS Vita, we’re talking about creating a game system where players will be able to play with other people.”
- The game will have cross-save and be released in both physical and digital formats.
- The game will contain new songs, such as the song in the trailer created by Masashi Hamauzu, as well as re-arrangements of songs from previous Final Fantasy titles. Hamauzu is also handling those arrangements.
http://gematsu.com/2...fied-atb-system
http://venturebeat.c...ounger-players/
#39
Inviato 19 June 2015 - 08:57 AM
Praticamente Pokémon: Final Fantasy. Piattaforma sbagliata in tal caso. Capisco che vogliono spingere tutto quanto su PS4, ma in questo caso qualche focus group avrebbero dovuto usarlo.
Avranno fatto i loro conti, giusti o sbagliati che siano. Non e' che se c'e' un certo tipo di gioco si deve andare per forza sulla piattaforma X o Y. Possono anche decidere di fare scelte contro il senso comune, e' la libera impresa, mi pare.
#40
Inviato 19 June 2015 - 08:59 AM
Avranno fatto i loro conti, giusti o sbagliati che siano. Non e' che se c'e' un certo tipo di gioco si deve andare per forza sulla piattaforma X o Y. Possono anche decidere di fare scelte contro il senso comune, e' la libera impresa, mi pare.
Ovviamente avranno fatto "i loro conti". SQEX non è certo nota per le ottime strategie commerciali (basta vedere gli ultimi 15 anni). Certamente, un gioco dove si catturano mostri e si fanno combattere tra di loro ha più possibilità commerciali dove c'è una fanbase ENORME per lo stesso genere.
Il fatto che sia libera impresa non toglie che io possa criticare su un forum la decisione come assurda: non sono due cose mutualmente esclusive. Poi il gioco visivamente è terrificante quindi mi interessa poco (anche se lo tengo d'occhio per il gameplay).
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