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[PS4-5/PC] Final Fantasy VII Remake / Integradeannunciato alla conferenza Sony dell'E3

final fantasy vii remake square enix

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Questa discussione ha avuto 304 risposte

#226
sonuccio

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video offscreen dalla gamescom



#227
sonuccio

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nuovo trailer da TGS, con i Turks, Shiva e Ifrit e Don Corneo

 



#228
Akumasama

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Boh, per me se ne riparla nel 2022 su PS5 o PC con l'edizione completa :sisi:
Scusatemi...

#229
Stray

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Boh, per me se ne riparla nel 2022 su PS5 o PC con l'edizione completa :sisi:
Scusatemi...

2022 edizione completa?

Se va incredibilmente di lusso, sarà uscita la seconda parte


Modificata da Stray, 12 September 2019 - 04:15 PM.


#230
Akumasama

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Nah, sono ottimista.

#231
K3y

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Nah, sono ottimista.


A me sembra che non abbiano idea nemmeno loro di come continuare dopo la prima parte. :P
2026-2027 (per non dire 2032 :asd:) mi sembra più realistico. XD

#232
Stray

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Nah, sono ottimista.

in due anni ti fanno tutto il resto con quel dettaglio e quella grafica?
C'è un lavoraccio immane da fare.
Molto dipenderà, anche, da come vorranno gestire l'open world.

#233
Akumasama

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Imho hanno un bordello di assets già pronti

#234
sonuccio

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considerando che, a loro dire, ad ora nemmeno sanno quanti capitoli saranno o come verranno sviluppati, io direi che la fine di sta epopea l'avremo nelle zone del 2025



#235
sonuccio

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se qualcuno è curioso di sentire Cloud & soci parlare francese, ecco il trailer del gioco apparso alla Paris Game Week

 

 

 

il gioco sarà doppiato anche in tedesco.



#236
Akumasama

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A meno di mega flop commerciali non credo che la Squareenix che ha posto così tante resistenze prima di iniziare FF7 remake (ce lo ricordiamo tutti il loro "non faremo mai un remake di FF7", vero?) non terminerà il progetto.
Se si sono messi in questo progetto penso abbiano una ferma intenzione a terminarlo.

Peraltro, veramente voi pensate che questo progetto andrà avanti così a lungo (fino al 2025) senza comincino i lavori per un nuovo FF main?
E pensate che gli investitori/azionisti di SE permetterebbero un comportamento di questo tipo? A me sembra irrealistico.


A fronte del fatto che Square Enix continua ad avere evidenti problemi di organizzazione del lavoro dei suoi team interni (quello che sta succedendo su FF7 dimostra solo che quei problemi NON sono terminati, ancora), io credo che i capitoli successivi al primo seguiranno con velocità decisamente maggiore.
Il grosso è per l'uscita del primo, i successivi saranno molto molto + veloci.

Peraltro non dimenticatevi che a breve uscirà anche per la gen di PS5, che a sua volta uscirà a natale 2020.
Io non escludo che entro la fine del 2022 il gioco sarà molto vicino alla conclusione.

E credo anche che, contemporaneamente, a partire dal 2020 SE comincerà anche a lavorare su qualcos'altro, target la gen di PS5.

#237
sonuccio

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ma FF16 sarà già in produzione da parecchio ormai...anni forse.

FF7R sarà un progetto parallelo al 16 e ad altri, come ad esempio un possibile altro KH; FF7 poi non è del team di Nomura? non inficerebbe per nulla lo sviluppo di un altro rpg di classe AAA.

 

Ma non so quanto si velocizzeranno i lavori dei capitoli successivi al primo...probabilmente saranno più veloci, ma saranno sempre capitoli con contenuti completamente nuovi ogni volta (e non è detto che ci ficchino dentro pure l'arco narrativo di Crisis Core)....ci saranno i feedback da analizzare, le aspetative continueranno ad aumentare, il budget idem visto che passerà su PS5.

Per me da un chaper all'altro passerà più di un anno e mezzo



#238
xizro345

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Il problema e' che al momento capire quanto ci metteranno e' difficile, questo remake prima e' stato esternalizzato (CyberConnect) e poi reinternalizzato (e non si sa quanto e' stato tenuto/buttato)...



#239
cybersquall

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Squarenix gia al lavoro sul seguito.
Pare che vogliano fare.le cose fatte bene.....

#240
sonuccio

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varie info sul gameplay, come il "classic mode" (un ritorno al vecchio battle sysrem, che attiva l'azione al riempimento della barra ATB), le materie e il loro sviluppo, le abilità legate alle armi stile FF9, le summon, eccetera

 

 

■ Battle System: Classic Mode

Classic Mode can be activated by selecting “Classic” from the difficulty menu. In Classic Mode, party members will act automatically, with the ATB gauge filling up as they do so. In this mode, the player only needs to select which abilities, magic, and items they will use their ATB charges for. This brings the feel of the gameplay closer to the menu-based battles from the original Final Fantasy VII but with the amazing immersive graphics of the remake. It is also possible to revert to direct control at any time during Classic Mode by pushing buttons on the controller.

Final-Fantasy-VII-Remake_2019_11-25-19_0

■ Battle System: Cloud

Cloud can “Attack” with his sword at close range with the Square button and build up combos by repeatedly pressing Square. By holding Square, Cloud can unleash a radial attack.

 

Unique Ability

The Triangle button activates each character’s unique ability. Cloud’s unique ability is to switch between different fighting styles. He can switch between “Operator Mode” which has a good balance between attack and defense, and “Punisher Mode” which is geared heavily towards offense. In Punisher Mode, Cloud’s movement speed is reduced, but his basic square button attacks are upgraded to even mightier blows.

—Operator Mode: “Attack.”

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—Punisher Mode: “Strong Attack.”

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Abilities

—Triple Slash

Cloud slashes surrounding enemies with three consecutive strikes. Its power increases by hitting multiple enemies.

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—Blade Burst

A long range attack in which Cloud fires a magic burst from his blade.

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■ Weapon Enhancement

By unlocking the abilities of the core materia in weapons, they can be upgraded to increase their power.

—The upgrade screen for Cloud’s Buster Sword. The different options allow you to improve the wielder’s status or increase the number of Materia slots available.

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Weapon Abilities

Each weapon has its own unique weapon abilities that increase in proficiency the more they are used. When an ability’s proficiency level reaches the maximum, that ability is then learned by the wielder and can be used when wielding any weapon.

Final-Fantasy-VII-Remake_2019_11-25-19_0

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■ Materia

Fire

Materia that allows you to use fire-attribute magic such as “Fire.” It evolves from “Fire” to “Fira” to “Firaga.”

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Assess

Materia that allows you to use the “Assess” ability. When you use Assess on an enemy, you can see their resistances and weaknesses, making it easier to defeat them in battle.

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■ Summons

While equipping Summon Materia, you will be able to summon a powerful ally once the special summon gauge fills up. Summons will fight alongside you automatically on the battlefield, but you can also use your own ATB charges to have them perform special abilities. Just before they leave the fight, your ally will unleash a powerful special move!

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Chocobo & Moogle

A world-traveling moogle riding atop his partner chocobo. It is cute on cute, the simple sight of which provides healing.

—Ability: “Mog Bomb.”

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—Ability: “Stampede.”

Chocobo & Moogle use their special move “Stampede” to run down the enemy with a herd of chocobos.

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■ Locations

Locations from Final Fantasy VII have been faithfully recreated in high quality. Several locations that could not be explored in the original version have also been added.

Church in the Slums

The old church at the edge of the Sector 5 Slums. The building is old and houses the crashed test rocket launched by Shinra. One of the few places where flowers grow in the ruined slums, Aerith takes care of the garden there in her spare time.

Final-Fantasy-VII-Remake_2019_11-25-19_0

Aerith’s House

A house located in a corner of the Sector 5 Slums. Aerith and her mother Elmyra live there. They grow a variety of colorful flowers in their garden, and every day Aerith delivers them to the residents of Midgar. Clear water flows down from the cliff behind the house, which coupled with the loveliness of the house itself, make for a beautiful scene unseemly of the slums.

Final-Fantasy-VII-Remake_2019_11-25-19_0

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e molte altre info

https://gematsu.com/...-barret-visuals

 

 

e scan

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