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[PS4-5/PC] Final Fantasy VII Remake / Integradeannunciato alla conferenza Sony dell'E3
#236
Inviato 02 November 2019 - 01:54 PM
Se si sono messi in questo progetto penso abbiano una ferma intenzione a terminarlo.
Peraltro, veramente voi pensate che questo progetto andrà avanti così a lungo (fino al 2025) senza comincino i lavori per un nuovo FF main?
E pensate che gli investitori/azionisti di SE permetterebbero un comportamento di questo tipo? A me sembra irrealistico.
A fronte del fatto che Square Enix continua ad avere evidenti problemi di organizzazione del lavoro dei suoi team interni (quello che sta succedendo su FF7 dimostra solo che quei problemi NON sono terminati, ancora), io credo che i capitoli successivi al primo seguiranno con velocità decisamente maggiore.
Il grosso è per l'uscita del primo, i successivi saranno molto molto + veloci.
Peraltro non dimenticatevi che a breve uscirà anche per la gen di PS5, che a sua volta uscirà a natale 2020.
Io non escludo che entro la fine del 2022 il gioco sarà molto vicino alla conclusione.
E credo anche che, contemporaneamente, a partire dal 2020 SE comincerà anche a lavorare su qualcos'altro, target la gen di PS5.
#237
Inviato 04 November 2019 - 01:35 AM
ma FF16 sarà già in produzione da parecchio ormai...anni forse.
FF7R sarà un progetto parallelo al 16 e ad altri, come ad esempio un possibile altro KH; FF7 poi non è del team di Nomura? non inficerebbe per nulla lo sviluppo di un altro rpg di classe AAA.
Ma non so quanto si velocizzeranno i lavori dei capitoli successivi al primo...probabilmente saranno più veloci, ma saranno sempre capitoli con contenuti completamente nuovi ogni volta (e non è detto che ci ficchino dentro pure l'arco narrativo di Crisis Core)....ci saranno i feedback da analizzare, le aspetative continueranno ad aumentare, il budget idem visto che passerà su PS5.
Per me da un chaper all'altro passerà più di un anno e mezzo
#240
Inviato 29 November 2019 - 01:10 AM
varie info sul gameplay, come il "classic mode" (un ritorno al vecchio battle sysrem, che attiva l'azione al riempimento della barra ATB), le materie e il loro sviluppo, le abilità legate alle armi stile FF9, le summon, eccetera
■ Battle System: Classic Mode
Classic Mode can be activated by selecting “Classic” from the difficulty menu. In Classic Mode, party members will act automatically, with the ATB gauge filling up as they do so. In this mode, the player only needs to select which abilities, magic, and items they will use their ATB charges for. This brings the feel of the gameplay closer to the menu-based battles from the original Final Fantasy VII but with the amazing immersive graphics of the remake. It is also possible to revert to direct control at any time during Classic Mode by pushing buttons on the controller.
■ Battle System: Cloud
Cloud can “Attack” with his sword at close range with the Square button and build up combos by repeatedly pressing Square. By holding Square, Cloud can unleash a radial attack.
Unique Ability
The Triangle button activates each character’s unique ability. Cloud’s unique ability is to switch between different fighting styles. He can switch between “Operator Mode” which has a good balance between attack and defense, and “Punisher Mode” which is geared heavily towards offense. In Punisher Mode, Cloud’s movement speed is reduced, but his basic square button attacks are upgraded to even mightier blows.
—Operator Mode: “Attack.”
—Punisher Mode: “Strong Attack.”
Abilities
—Triple Slash
Cloud slashes surrounding enemies with three consecutive strikes. Its power increases by hitting multiple enemies.
—Blade Burst
A long range attack in which Cloud fires a magic burst from his blade.
■ Weapon Enhancement
By unlocking the abilities of the core materia in weapons, they can be upgraded to increase their power.
—The upgrade screen for Cloud’s Buster Sword. The different options allow you to improve the wielder’s status or increase the number of Materia slots available.
Weapon Abilities
Each weapon has its own unique weapon abilities that increase in proficiency the more they are used. When an ability’s proficiency level reaches the maximum, that ability is then learned by the wielder and can be used when wielding any weapon.
■ Materia
Fire
Materia that allows you to use fire-attribute magic such as “Fire.” It evolves from “Fire” to “Fira” to “Firaga.”
Assess
Materia that allows you to use the “Assess” ability. When you use Assess on an enemy, you can see their resistances and weaknesses, making it easier to defeat them in battle.
■ Summons
While equipping Summon Materia, you will be able to summon a powerful ally once the special summon gauge fills up. Summons will fight alongside you automatically on the battlefield, but you can also use your own ATB charges to have them perform special abilities. Just before they leave the fight, your ally will unleash a powerful special move!
Chocobo & Moogle
A world-traveling moogle riding atop his partner chocobo. It is cute on cute, the simple sight of which provides healing.
—Ability: “Mog Bomb.”
—Ability: “Stampede.”
Chocobo & Moogle use their special move “Stampede” to run down the enemy with a herd of chocobos.
■ Locations
Locations from Final Fantasy VII have been faithfully recreated in high quality. Several locations that could not be explored in the original version have also been added.
Church in the Slums
The old church at the edge of the Sector 5 Slums. The building is old and houses the crashed test rocket launched by Shinra. One of the few places where flowers grow in the ruined slums, Aerith takes care of the garden there in her spare time.
Aerith’s House
A house located in a corner of the Sector 5 Slums. Aerith and her mother Elmyra live there. They grow a variety of colorful flowers in their garden, and every day Aerith delivers them to the residents of Midgar. Clear water flows down from the cliff behind the house, which coupled with the loveliness of the house itself, make for a beautiful scene unseemly of the slums.
e molte altre info
https://gematsu.com/...-barret-visuals
e scan
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