La versione Vita è apparsa su amazon.de e nello store di Flashpoint AG col nome Stranger of Sword City, con data prevista per il 25 marzo 2016. Visto che Flashpoint AG in Germania distribuisce i titoli di NISA, si pensa che il publisher sia quest'ultima.
E adesso arriva la conferma, lo porta NISA col titolo Stranger of Sword City, arriverà in europa il 25 marzo, retail e digitale.
Story
Your flight crashes after passing through a mysterious portal. As the sole survivor, you awaken to an unfamiliar land lit by stars you’ve never seen. This land is Escario, the city of swords. Quickly marked as the Chosen One, the Stranger of Sword City, you must defend this place, and choose your allegiances carefully as you scour the land for a way home.
Key Features
A Surprising Dark Fantasy – A labyrinth wouldn’t be complete without the trappings of darkness that this fantasy brings. The story and characters depart from the comedy and lightness found in some of Experience’s other games, and opts for traditional hardcore elements like perma-death and Life Points, while infusing the gameplay with a new Ambush system which will challenge you to decide how much risk you’re willing to accept to obtain the greatest loot.
Competition in the Dungeon – Unlike most dungeon RPGs, Stranger of Sword City won’t leave you as a stranger among your peers. Online leaderboards will allow you to finally compete with your friends, and strangers across the world to display your dominance in everything from the best gear, to the fastest clear time.
Overwhelming Art – Fantasy is created by visuals and music as much as by story. In this title, the breathtaking art throughout your travels, and abundance of character portraits available for creating your perfect party will allow you to be truly transported into the magic of Sword City.
Lo stile degli artwork è a dir poco fenomenale... ma i dungeon crawler proprio non li comprendo affatto... Guardare video e scoprire come questi artwork si alternano a un tale metodo di esplorazione mi ferisce nel profondo
L'edizione Xbox One verrà rilasciata in Giappone il 24 marzo a 4,104 yen. Confermata la localizzazione anche per questa edizione, che arriverà però solo in digitale il 22 marzo.
A parte che artisticamente mi pare l'abbiano reso più banale/meno interessante. Da queste screen perlomeno
E pensa che questi nuovi artworks esistono grazie al consiglio di qualche publisher usa (probabilmente NISA) che lo avrebbe considerato più attraente per noi videogiocatori occidentali
Tra l'altro è stata valutata anche la versione pc, quindi sicuramente arriverà anche quella:
Ancora però non ho capito se lo pubblicano anche in Europa, non è chiara questa cosa anche se mi sembra strano che non arrivi da noi su one visto che esce solo in dd
Trailer in due versioni, con gli artworks originali e con quelli alternativi. Al lancio della versione Xbox One sarà disponibile una demo da 8 ore di gioco.