Kingdom Come - SHUT UP AND TAKE MY MONEY 『Topic Ufficiale』Spoiler Alert - Usate comunque la tag apposita.
#21
Inviato 23 January 2014 - 01:59 PM
La terza è di troppo quando vuoi implementare combattimenti più realistici che si può, e poi di action rpg in terza c'è ne sono già tanti....
Alla fine il combattimento si ridurrà a parate affondi ne più ne meno, con l'intelligenza artificiale che per forza di cose seguirà degli schemi che, una vola compresi, faranno diventare il gioco molto facile da giocare.
#22
Inviato 23 January 2014 - 02:18 PM
Alla fine il combattimento si ridurrà a parate affondi ne più ne meno, con l'intelligenza artificiale che per forza di cose seguirà degli schemi che, una vola compresi, faranno diventare il gioco molto facile da giocare.
Mi pare presto per questi discorsi neanche sappiamo come funzionano i comandi e non è che i terza l'intelligenza artificiale migliora, cos'è che si fa in più in terza se non ugualmente parare e colpire nel combattimento corpo a corpo (detto così sembra facile ma dipende tutto da come viene implementato)??? non è detto che l'AI debba seguire degli schemi ben precisi potrebbe anche essere "adattiva" e "casuale"....
#23
Inviato 23 January 2014 - 03:24 PM
Si in effetti stiamo correndo un po' troppo con queste previsioni, considerando anche le affermazioni degli sviluppatori sul fattore innovazione...
Per quello che ho visto i movimenti mi sono sembrati un po' "rallentati", ma nulla di grave considerando che è un trailer di presentazione.
Comunque hanno racimolato altri 100.000$, in un solo giorno.
#24
Inviato 23 January 2014 - 11:39 PM
Manca poco alle 300.000 sterline inoltre ci sarà un nuovo video assieme a nuovi obiettivi...
Ora da quel che ho capito usano il "cryengine" cioè la versione aggiornata del cryengine 3 usato per la prima volta in Ryse (questo è normale visto che il supporto alle nuove console è arrivato con questa versione)...
Segnalo anche questo articolo: http://www.rockpaper...me-deliverance/
In particolare
But goodness gracious, the systems underpinning all of these sword shenanigans nearly turned my brain into a number-skewered pincushion. The long and short of it? Everything is procedurally generated. There are no pre-made animations.
“Combat is calculated entirely with inverse kinematics, so it’s not even animated,” boasted Vávra. “It’s all procedural. On non-flat surfaces – say, stairs or something – we don’t need to do special animations. If characters are on something or hit something, then everything is calculated. You have a move, the move has its rules and its look, and then the game calculates what happens.”
“For example, if you are next to a wall and you swing toward the wall, your sword will slide off the wall, slow down, and the impact will be less when you finally make contact with your enemy.”
You can aim at individual parts of individual limbs, too. Blows can connect in up to 18 different locations, all of which are worthy of the most anguished “ouchies!” you’ll ever hear.
“Armor can be damaged,” Vávra noted, offering an example. “So if you hit a guy in the arm again and again and again, you will damage his armor so much that you will start to deplete his health or hopefully cut off the arm. But we’re still trying to figure out if the latter is technically possible due to physics systems and our multi-layered armor.”
“But we do want to have healing to individual parts. If you get hit in the hand, you’ll have to apply bandages there. Or if you get a leg injury, you’ll probably be worse in combat. You’ll be slower and stuff. If your head is injured, you’ll have blurry vision. Those kinds of things.”
I am, however, a bit more skeptical of the basic workings of combat. Don’t expect Mount and Blade’s control scheme here, or even War of the Roses’ for that matter. The way Vávra explained it, it sounds like combat is tailored to controllers (Kingdom Come is also headed to Xbox One and PS4), and without being able to grasp a button-studded hilt myself, it came across as fairly confusing and potentially limited. While Warhorse is striving for obsessive historical accuracy in world design, battles have block-based bullet time and QTE-ish combos. And yet, despite that, Vávra claimed that Kingdom Come’s combat will make the aforementioned slashers look like amateur hour whether you’re using a gamepad or keyboard-and-mouse.
“We don’t have any crazy mouse movements or anything like that,” he admitted. “Nothing like in Die By The Sword or War of the Roses. It’s very similar to any first-person game. I mean, I played Chivalry and Mount and Blade and everything. But, for example, War of the Roses system works, but it lacks options. The trick we do is, when you’re close to an enemy, you can select by slightly moving one of the joysticks. You can select which body parts you want to attack. Then it’s just buttons, like press A to attack from the top, or press B to step, or press X to kick the guy.”
“So it’s very simple and intuitive. And then since you can select where you want to attack, you have a flood of options. And then you also have bullet time and combos, and you need to be aware of your stamina. So there’s a lot of technique to it.”
Quindi usano solo tecniche procedurali oltre alla cinematica inversa e poi il resto (alcune cose non sono certe ma spero ci riescano)....... mi sento come se avessero perlustrato il mio pensiero
No so voi ma per me questa roba entrerà nella storia, niente sarà più come prima ....
Modificata da francescoG1, 23 January 2014 - 11:44 PM.
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