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The Evil Within『Topic Ufficiale』Mikami x Master Race : O | Survival Horror | Uscita 14/10/2014

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Questa discussione ha avuto 316 risposte

#1
Andrea_23

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catturavfzso.png

theevilwithin.com

witter.com/theevilwithin

 

IL MALE DENTRO, 2014
Shinji Mikami, il padre del survival-horror, è tornato per dirigere The Evil Within™, un gioco che incarna il puro senso di questo genere. Ricche ambientazione, orribili creature e una storia intricata si intrecciano per creare un mondo immersivo che porterà i giocatori al vertice della tensione. The Evil Within, previsto per il 2014, è in via di sviluppo per: Xbox 360® video game and entertainment system di Microsoft; sistema digitale di intrattenimento PlayStation®3; PC e le console di prossima generazione.

 

the-evil-within_PS3_3862.jpg
the-evil-within_PS3_7395.jpg

the-evil-within_PS3_8670.jpg


Modificata da DEVIL 2604, 13 August 2014 - 11:13 PM.


#2
Andrea_23

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Qui i primi dettagli dal comunicato stampa giapponese. Il 22 su IGN dovrebbero fare una presentazione più esaustiva. Credo : [.
  • The game stars a man named Sebastian and his partner, who go to investigate the scene of a mass murder, but where a mysterious force is at work. Sebastian watches as more and more of the police force get killed before his eyes, and is attacked and knocked out. When he comes too, he must fight a world where monsters roam free and death and insanity live side-by-side. He will face unimaginable horrors where he must fight for his own survival. To discover the truth behind the force that lurks here, Sebastian must embark on a journey brimming with horror.
  • Uses the ID Tech 5. They say they are taking the engine a step further than it has ever been used and are utilizing a state-of-the-art lighting engine and a much more powered-up version of the engine than any game to date has used.
  • Game is trying to strike a balance between horror and action, but in the sense that one should be desperately struggling to survive and facing scenarios of unimaginable horror. They say they want to redefine horror, and seem to be going for a more difficult and intense experience.
  • The game promises to have limited resources and be full of puzzles and traps. They want to fill the player with anguish, tension, and anxiety and send them off the deep end.
  • They make a focus that enemies can easily kill the player, you’ll have to be cunning and evasive to survive in these harsh conditions. You also can utilize traps enemies set-up for you on them instead.
  • It seems the player can experience random distortions that can happen in any area at any time, which changes anything from enemies, doors, walls, objects, or the like into terrifying nightmares that our character sees. These are random and change in real-time as well, it seems.
  • They finish off saying that they want the game to start strong and continue with a growing feel of insecurity to grow as the game goes on. They also mention the game will have an in-depth world, and that you’re being hunted by something mysterious and dark.


#3
Asmoon

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Sembra abbiano preso ispirazione da Demon's Souls.

#4
cubeboy85

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Hypeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!! :dribble:
Comunque sembrerebbe anche molto lovecraftiano... Bello bello :D

Modificata da cubeboy85, 19 April 2013 - 06:32 PM.


#5
Andrea_23

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Sembra abbiano preso ispirazione da Demon's Souls.


Pensavo proprio la stessa cosa.
Sia lodata From per questo ritorno di fiamma alla curva di difficoltà dura e pura $___$.


Stilisticamente, devo ammettere, non mi fa strappare i capelli (a proposito... usa l'ID tech 5 x°°°D). Meglio però aspettare qualcosa in movimento, i giappini difficilmente sorprendono sul materiale "statico".

#6
Asmoon

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Pensavo proprio la stessa cosa.
Sia lodata From per questo ritorno di fiamma alla curva di difficoltà dura e pura $___$.


Stilisticamente, devo ammettere, non mi fa strappare i capelli (a proposito... usa l'ID tech 5 x°°°D). Meglio però aspettare qualcosa in movimento, i giappini difficilmente sorprendono sul materiale "statico".


Stilisticamente si sono mantenuti sul vago perchè sembrerebbe che vogliano utilizzare nemici di vario tipo con ispirazioni abbastanza diversificate( stile "Quella casa nel bosco").

#7
Raven.

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Minziga il Teaser! :fg: Crudo e macabro, mi piace, da tenere assolutamente d'occhio. :goliath:

#8
Penny_Bite

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a 26 secondi ho fatto quasi il cacotto...ero anche con le cuffie forse...per me capolavoro senza neanche sapere praticamente nulla del gioco...

#9
Andrea_23

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http://www.ign.com/a...thin-first-look

Stando alle premesse, sembrerebbe che l'intenzione sia di fare un survival horror di nome e di fatto, in netta contrapposizione all'impostazione action contemporanea, che va per la maggiore.
Si dice poco di specifico, ma qualcosina qua e là emerge:

-armi convenzionali/bianche , niente roba automatica
-trappole! Sembra sia una componente molto importante questa.

In un frangente si vede l'editor con aperta una mappa in lavorazione. A me, a pelle, ha ricordato molto il villaggio iniziale di RE4.

#10
Asmoon

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Demo description
-Our main character, Sebastian, enters the asylum with two fellow detectives, a man named Joseph and a woman they simply call, ‘The Kid’,
-A lot of dead bodies are around the asylum, and on a video monitor Sebastian see’s a hooded figure killing police, who then suddenly appears behind him and knocks him unconscious.
-Went out of their way to model human innards and gore to be detailed.
-Sebastian wakes up hanging upside down by a meta hook as a madman with a butcher knife and a blood-stained wife beater, comes in and cuts down a fellow person hanging alongside him, takes him to the table, and begins cutting him open.
-Based on if there’s enemies around or not, the animations and potential speed of Sebastian changes.
-Sebastian alerts the butcher, who pulls out one of Mikami’s infamous weapons, a chainsaw. Ensues a chase scene where our character is quite stumbly.
-When the chainsaw-wielding butcher does not sense Sebastian, he is erratic and swings around wildly. When spotted, he comes dashing after you. You can use things like empty bottles to throw to divert his attention.
-Escapes into an elevator, and then comes to a desperate run out of the hospital as it collapses in a very Jacob’s Ladder-esque scene. Leaves out to see the Police Cars in a giant crater. Prologue ends there.
-Second part of the demo is later into the game, in a dark outside location heading to a small cottage. Inside are the ‘garden-variety’ zombie-esque enemies.
-The enemies have a theme of torment with them.
-While shooting out around the cottage for your life, a change happens in the environment as it sort of ‘shifts’ in the middle of combat and suddenly a scene out of the Shining happens with blood pouring and consuming Sebastian, and then he finds himself back in the asylum.
-Demo ends with a multi-legged wraith-type enemy bursting out of a pool of blood and rushing towards the player at break-neck speed.

Gameplay info
- The game was demoed on PC, but with the current gen assets.
- There is no Multiplayer of any kind, no co-op either, its purely singleplayer.
-The camera is positioned similary to RE4, with the character being on the left of the screen.
-Over The Shoulder Aiming System.
-You change your equipment of the fly in real-time using a "circular inventory".
-Minimal HUD.

Misc.
-Uses ID Tech 5, they say they are taking the engine a step further than it has ever been used and are utilizing a state-of-the-art lighting engine and a much more powered-up version of the engine than any game to date has used.
-Our main characters name is Sebastian, who is on the run from the cops. However, they end up in a place where he watches the cops get slaughtered one by one, and then gets knocked unconscious. When he awakens, he finds himself in a a sector of a facility, trapped in closed-corridors and defenseless against a giant (safe-headed?) monster that wanders these halls... [Note: "When (Keiji 刑事=) police Officer Sebastian and his partner hurry to the scene of a series of terrible murders, a great power wrapped up in mystery awaited them. The other policemen are killed one after the other"]
-Game is said to be trying to strike a balance between horror and action, and to but in the sense that one should be desperately struggling to survive and facing scenarios of unimaginable horror. They say they want to redefine horror, and seem to be going for a more difficult and intense experience.
-The game promises to have limited resources and be full of puzzles and traps. They want to fill the player with anguish, tension, and anxiety and send them off the deep end.
-They make a focus that enemies can easily kill the player, you'll have to be cunning and evasive to survive in these harsh conditions.
-This is a bit foggy, but it seems the player can experience random distortions that can happen in any area at any time, which changes anything from enemies, doors, walls, objects, or the like into terrifying nightmares that our character sees. These are random and change in real-time as well, it seems.
-They finish off saying that they want the game to start strong and continue with a growing feel of insecurity to grow as the game goes on. They also mention the game will have an in-depth world, and you're being hunted by something mysterious and dark.

#11
Sting87

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Anteprima partorita quest'oggi quindi fresca fresca  :sese: !

 

 

 
Inviato il 28/05/2013 da Alessandro Sordelli
Da quando il franchise di Resident Evil ha imboccato il sentiero dell'action, molti tra giornalisti e giocatori hanno decretato la morte del genere survival horror, almeno per come lo conoscevamo dai tempi di Playstation One, con i grandi brand realizzati da Capcom e Konami. Per cercare di venire incontro alle esigenze del pubblico e del mercato, publisher e sviluppatori hanno gradualmente trasformato un genere fondato su delle meccaniche di gioco ricercate e raffinate, in dei grossolani shooter in terza persona. Ma il 2014 potrebbe essere l'anno della svolta e del grande ritorno del genere, grazie alla collaborazione tra Giappone e occidente e con la partecipazione di una delle menti che ha quasi creato il videogame horror e che ha gettato le basi e le fondamenta del genere: il creatore di Resident Evil, Shinji Mikami. The Evil Within - questo è il titolo della nuova IP che dovrebbe riportare in auge il survival horror - mira a conquistare i fan del gioco dark e a creare un nuovo bacino d'utenza, grazie alla sua natura ibrida in grado di offrire dei momenti ludici vari e diversificati. Abbiamo fatto tappa a Londra per osservare da vicino quanto realizzato dallo studio di sviluppo Tango Gameworks, e sebbene non ci sia stato possibile provare con mano il gioco, siamo rimasti piacevolmente sorpresi dalla sequenza gameplay mostrata in esclusiva per l'occasione.

 

Un estratto del commento finale che mi fà un pò preoccupare, voglio ben sperare che tutto ciò venga smentito in sede di E3 o per lo meno a gioco installato e pronto a spaventare  :sese: .

 

Siamo tuttavia spaventati dalle sequenze action, pericolosamente simili a quelle degli ultimi due Resident Evil e con un'impostazione pressoché identica a quella di un normale shooter in terza persona. A questo sembra aggiungersi una massiccia presenza di eventi scriptati, che rischiano di trasformare le sequenze horror in semplici stereotipi dell'horror game abbassando la tensione narrativa del plot.



#12
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Tom Sykes at 03:00pm September 28 2013
I can’t think of a situation in life that can’t be solved by hiding. Tough exam coming up? Simply hide under some coats and hope that somehow everything will work out. Stole a joke from The Simpsons? Simply hide under the bed until Matt Groening stops hammering on your door. Stocky Leatherface-type dude chasing you down with a chainsaw, in a 12-minute trailer for the 2014-bound horror game The Evil Within? Simply hide in a locker until he goes away. Then you can flee outside to find that…some sort of apocalyptic event has occurred. Where the Hell are you going to hide to solve that?
 
 
The Evil Within, then. I’d say I’m tentatively excited, although I am a little worried that Shinji Mikami’s grand return to horror may have taken a substantial detour through Action Country along the way. There’s a good deal of atmosphere, some seemingly quite robust sneaking, and I particularly that you can burn enemy corpses, presumably to stop them returning from the dead. A later scene reminds of Resi 4 rather a lot (the bit with the windows and the rubbish mine weapon), but equally there are quieter moments featuring a single, powerful enemy (ol’ chainsaw-dude) that may evoke that elusive survival horror feel. But enough about my thoughts; have a watch yourself and see what you think.

 

 

Non mi è affatto dispiaciuta la sessione di gioco che ho appena visto, mi ha molto ricordato Silent Hill .



#13
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A naso credo che day1izzerò.

Sul gioco mi aspetto grandi cose e non nutro il minimo dubbio. La matrice di base è quella di Resident Evil 4, ma sembra anche attingere un po' da tutti i giochi horror degli ultimi anni. Il pezzo in cui brucia i corpi fa molto RE Rebirth e relativi -fottutissimi- Crimson Head.

 

Peccato solo per la parte visivo/tecnologica un po' sacrificata.

Laddove Resident Evil 4 era incontenibile per stile e possanza tecnica, questo The Evil Within appare indubbiamente più convenzionale/generico.

 Evidentemente il budget a questo giro per Mikami è stato un pochino più ristretto, rispetto al periodo d'oro in Capcom.



#14
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Inviato da Davide Leoni 09/07/2014 ( ore 08:43 )
Bethesda Softworks ha annunciato che The Evil Within sarà presente al QuakeCon 2014, insieme al nuovo DOOM. Per l'occasione, il publisher ha creato uno stand in collaborazione con la croce rossa americana per informare i giocatori sull'importanza delle donazioni di sangue e sulle trasformazioni.
Tutti coloro che parteciperanno alla fiera (in programma a Dallas dal 17 al 20 luglio) potranno provare il nuovo gioco di Shinji Mikami e, se vorranno, donare il proprio sangue. The Evil Within sarà disponibile in Europa dal 23 ottobre nei formati PlayStation 3, PlayStation 4, PC, Xbox One e Xbox 360.
 
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Uscita fissata per il 14 ottobre, anche se qui presumo in pochi procederanno al'acquisto O.O !

 

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Inviato da Davide Leoni 18/07/2014 ( ore 07:06 )
Durante il QuakeCon 2014, Bethesda Softworks ha annunciato una nuova data di uscita per The Evil Within: il gioco sarà ora disponibile dal 14 ottobre, con una settimana di anticipo rispetto alla release date comunicata in precedenza. Non è chiaro se questa data sia valida solamente per gli Stati Uniti o anche per il mercato europeo.
In attesa di maggiori dettagli da parte del publisher, ricordiamo che The Evil Within è previsto per il 23 ottobre in Europa, nei formati PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360 e PlayStation 3.
 
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