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[3DS] Project X ZoneIn europa nell'estate 2013


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Questa discussione ha avuto 134 risposte

#16
reriel

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Nuova scansione da famitsu, ed in pratica hanno confermato Arisa e Souma da God Eater, Frank West da Dead Rising, Lei-Lei da Darkstalker, Zephyr e Leanne da Resonance of Fate:

Immagine inserita

#17
Soma

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Aahh ma ci sono anche i personaggi di Resonance of Fate! :)

#18
sonuccio

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le vere sorprese credo siano i 2 tizi di God Eater.
I personaggi Capcom ormai sono terribilmente inflazionati (frank west sarebbe stata una grande sorpresa se non fosse comparso in Tatsunoko vs capcom e marvel vs capcom) e sinceramente a me non sorprendono più. Capcom dovrebbe puntare su qualcuno di davvero poco sfruttato...come ad esempio i pg di Breath of Fire.
I 2 tizi di RoF invece erano prevedibilissimi visto che il loro scenario era presente in uno dei primi artwork rilasciati :P
Ecco, per me SEGA è quella che può dare le vere sorprese, visto che non ricordo abbia mai partecipato ad un crossover del genere (escludendo magari SEGAGAGA)...io mi aspetto qualcuno di Phantasy Star (magari proprio Alis), di Fighting Vipers (Honey è molto famosa), Rent a Hero, Skies....

#19
Soma

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Capcom dovrebbe puntare su qualcuno di davvero poco sfruttato...come ad esempio i pg di Breath of Fire.

Ormai anche Capcom li ha dimenticati :doson:

I 2 tizi di RoF invece erano prevedibilissimi visto che il loro scenario era presente in uno dei primi artwork rilasciati :P

Ah sì, nel thread in sezione 3DS postavano un immagine che lo faceva notare, ma non ero sicurissimo che si trattasse davvero della torre di RoF :P

Ecco, per me SEGA è quella che può dare le vere sorprese, visto che non ricordo abbia mai partecipato ad un crossover del genere (escludendo magari SEGAGAGA)...io mi aspetto qualcuno di Phantasy Star (magari proprio Alis), di Fighting Vipers (Honey è molto famosa), Rent a Hero, Skies....

Secondo me di Phantasy Star prenderanno personaggi di PS Online o Portable :sese:

#20
silverchariot

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ottimo! di resonance le poche cose che mi avevano convinto erano i personaggi XD

#21
reriel

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screens:

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#22
COSCIO

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io mi aspetto qualcuno di Phantasy Star (magari proprio Alis)

Personalmente mi piacerebbe di più vedere l'androide Wren che è stato presente in 2 episodi della serie.

#23
reriel

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Altri personaggi confermati e una sguardo alla mappa grigliata nelle scansioni di famitsu:

Here's the new cast:

Sakura Wars: Erica and Gemini
Mugen Frontier Super Robot Wars: Nanbu Kaguya and Haken
Dynamite Deka: Bruno
Darkstalkers: Morrigan
Street Fighter: Chun-Li
Valkyrie no Bouken: Valkyrie

http://andriasang.com/con111/chunli_project_x_zone/

Immagine inserita
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#24
sonuccio

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lol Bruno...cosa non sono andati a ripescare :lol:

#25
reriel

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Dimenticavo, confermata Monolith Soft allo sviluppo, ma non c'erano dubbi al riguardo.

#26
reriel

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Info e scansioni complete:

Joining the new character reveals, details on a couple of Project X Zone gameplay systems have surfaced from Famitsu. The magazine details the game's Support Attack and Cross Hit systems.

Support Attacks are special attacks from your fellow party members. If another unit is in the vicinity (around 8 spaces) of your current unit, you'll be able to trigger a Support Attack from the other unit. The support unit will perform a followup attack which can only be used once in battle.

Cross Hit is related to Support Attacks. During a Support Attack, if the main unit and support unit strike the enemy simultaneously, you'll trigger a Cross Hit move. The enemy will freeze where the Cross Hit was performed, and you'll be able to more easily perform combos following this.

http://andriasang.com/con117/project_x_zone_gameplay/


Famitsu's latest look at Project X Zone has more than just character and gameplay revelations. The magazine also confirms that the 3DS crossover title is being developed by Monolith Software.

Monolith's Kouji Ishitani and Souichiro Morizumi, both credited as "Development Producer," appear alongside Namco Bandai producer Kensuke Tsukanaka for an interview. One of the major topics of the interview, and of Famitsu's feature as a whole, is gameplay.

Project X Zone uses the "Cross Active Battle System." Battles are grid-based, similar to other overhead strategy RPGs. When you attack an enemy unit on the grid map, you'll enter into a battle scene. Here, you can tap the d-pad and A button to perform combos.

We introduced the Cross Hit and Support Attack systems earlier in the day. Famitsu also mentions Critical Hits, which happens when you send an enemy into the air, then connect your next attack just before the enemy falls back to the ground.

In the interview, Morizumi hinted at a character growth component. Each character initially has access to two or three skills. As you level up, the character will gain additional skills, up to five. Individual skills may also get powered up.

The game encourages you to use as many of your skills as possible. If you use all your skills, you'll receive a bonus. It's beneficial to use multiple skills rather than using the same skill over and over again.

Screens show an "XP," or "Cross Point" gauge. As you strike enemies, this builds up. The gauge can be used for special attacks, and defensive moves on the map. All units in your party share the same gauge. Using one special move will deplete the gauge fully, so you'll need consider carefully when to use it.

The gauge can actually fill up to more than 100%. When you perform a Cross Hit, the gauge can build up to 150%.

One area of focus for the team is tempo. They're making it so that enemy attacks will be handled quickly so that control will return to you immediately.

Presentation also appears to be getting a major push. Most of the screens we've seen thus far have shown Super Robot Wars-style cut-ins for when your characters execute their special attacks. The game will also have special cut-ins for when you use your special attacks on bosses. The battles will also be fully voiced, and you'll also be treated to a variety of pre and post battle comments.

We should be getting a first look at all the new characters and some actual battle map screenshots either later tonight or tomorrow.

http://andriasang.com/con11b/project_x_zone_monolith/


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#27
sonuccio

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o guarda, c'è anche Q-Bee!
ma penso faccia la parte del mostro -_-

#28
silverchariot

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si vede la griglia

quindi strategico a turni e niente scontri casuali

e io godo!

#29
Soma

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si vede la griglia

quindi strategico a turni e niente scontri casuali

e io godo!

Ma già si sapeva che era uno strategico :P

#30
reriel

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e io godo!

non godere preventivamente, potresti non giocarlo mai :D certo bisogna vedere se sarà una grande perdita o no :sese:




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