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Wasteland 2 『Topic Ufficiale』Uscita 19/09/2014

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Questa discussione ha avuto 388 risposte

#16
Hanamigi

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"This is a paradigm shift that is way bigger than Wasteland 2. This is the beginning of a new era in gaming where the developer gets to work directly with the fans to build the type of product that the fans want. No focus groups, no pitches to the marketing team, no trying to get an executive committee to group-think their way to a project green-light. Now we just have a developer with a creative idea that resonates and a group of dedicated fans who are willing to lay down their money to buy it."

:sisi: :lol:

#17
Habardeen

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You all get a Wasteland Sequel in October of next year! Not only did we meet the highest funding goal ever on Kickstarter, we did it in 2 days! I know… we can’t believe it either.

Through the support of our amazing fan community we will be localizing the game into French, German, Italian, Spanish, Russian, and Polish. For anyone in those territories that want to help with this, please look for information on our Forums.

At the $1.5 Million level we will be adding a Linux version along with the Mac OS X version. We know that the Linux community is a very dedicated and internet-active group, so we hope their support will help us make that goal.



VAI COSI'!


:applauso:

#18
-Krell

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Spiegatemi un pò sta cosa di Wateland và. Io mi sono approcciato a questo genere di giochi (ammesso che lo consideriate tale) con Fallout 3, e mi sono innamorato. Considero veramente l'opzione di donare qualcosa, anche se non ho mai giocato il suddetto gioco. Fallout 2 (visto che ha le trad in ita, al contrario del primo che non le ho trovate) l'ho giocato e mi è piaciuto un casino :sisi:

#19
eike

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Io mi sono approcciato a questo genere di giochi (ammesso che lo consideriate tale) con Fallout 3


Assolutamente no, Fallout 3 non appartiene a questo genere di giochi.
Però se ti è piaciuto Fallout 2, vai con dio e dona :asd:

#20
Ryltar

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1.250.000 trlolololo

#21
-Krell

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Assolutamente no, Fallout 3 non appartiene a questo genere di giochi.
Però se ti è piaciuto Fallout 2, vai con dio e dona :asd:

Bè come atmosfere e ambientazione si, e a quello mi riferivo. Non di certo dalla parte del gameplay che so essere profondamente diversa

#22
Ryltar

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"This is a paradigm shift that is way bigger than Wasteland 2. This is the beginning of a new era in gaming where the developer gets to work directly with the fans to build the type of product that the fans want. No focus groups, no pitches to the marketing team, no trying to get an executive committee to group-think their way to a project green-light. Now we just have a developer with a creative idea that resonates and a group of dedicated fans who are willing to lay down their money to buy it."

:sisi: :lol:

eh questo sarebbe una figata.

#23
Andrea_23

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  • Non siamo in grado di aiutarla in queste condizioni. steam'd

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Il kickstarter come idea è fenomenale, occhio però a non travisare gli eventi. Il numero in questo caso l'hanno fatto i grandi nomi in gioco.

Volendo andar ancor più in dettaglio, ho idea che Fargo abbia avuto gioco facile sull'onda verde di Double Fine. Non ci fosse stato Schafer con la sua brillantezza a "spianare la via", probabilmente Wasteland 2 avrebbe floppato clamorosamente.

In generale però, come dicevo in off-topic qualche giorno fa, è un bel momento per il PC Gaming. C'è elettricità nell'aria *.* .
Speriamo dunque che le nuove console tardino ulteriormente :'D. Quel tanto che basta a mantenere la rinnovata attenzione degli sviluppatori sulla nostra piattaforma, sì da (re)irrobustirla ai livelli dell'âge d'or, oltre il punto di non ritorno!

#24
eike

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Volendo andar ancor più in dettaglio, ho idea che Fargo abbia avuto gioco facile sull'onda verde di Double Fine. Non ci fosse stato Schafer con la sua brillantezza a "spianare la via", probabilmente Wasteland 2 avrebbe floppato clamorosamente.


Ne dubito seriamente e di sicuro non userei le parole di "floppato clamorosamente", senza nulla togliere a quanto ottenuto da Schafer.
Poi vabbè, stiamo parlando di Brian Fargo e di Wasteland, non di uno pirla qualsiasi e di un gioco sconosciuto.

#25
Andrea_23

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In effetti ho sbagliato espressione: "clamorosamente" presuppone che il successo dell'operazione fosse scontato. E non lo era per nulla, dato che il gioco, per quanto influente, non è certo dei più popolari.

Riformulo: "floppato come da programma" :'D.
Ok, fatta questa precisazione, ti rispondo : *.

La mia impressione è che Schafer sia stato l'uomo giusto, trovatosi nel posto e momento perfetti.

La verve con cui ha introdotto questo modello di finanziamento tabù (in parecchi ci hanno pensato -compreso panzerotto Gabe - ma nessuno ci ha mai messo la faccia con tale determinazione), ha del fenomenale.

La reputazione è un prerequisito ESSENZIALE e siam d'accordo, senza il quale il kickstarter non ha, di fatto, terreno per attecchire. Ovviamente Fargo non ha nulla da invidiare a Schafer da questo versante (al massimo è il contrario ; ) ). Dove il primo difetta, semmai, è nell'arte dell'affabulazione.
Il buon Brian ce l'ha messa tutta, ma è chiaro che non sia il suo ruolo; laddove Tim è un animale da palcoscenico tout court. Non c'è proprio storia, non trovi? ^^

Immaginando uno scenario alternativo, nel quale Fargo fa da apripista e Schafer segue a ruota, ho la netta impressione che il tutto si sarebbe risolto con un grosso buco nell'acqua. Ne faccio, insomma, una questione di immagine, più che di sostanza.

Bon, ora dovrebbe esser più chiaro : ).

#26
eike

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Posto l'ultimo aggiornamento di Fargo:

Project Update #4: We didn't start the fire.
Posted by inXile entertainment
I continue to be overwhelmed by the positive feedback and enthusiasm from the support I have gotten from Kickstarter. The groundswell of people cheering us on and the evangelism - people spreading the word - is unlike anything I have experienced. In fact, I would say the last week was the high water mark of my career.

We are closing in on the funding for 1.5 million which will allow us to add both a Mac and Linux version of Wasteland 2 to the release. One of the (more common) questions I am asked is whether we'll support console and I believe it to be unlikely. It is imperative that we deliver the core PC experience that the fans are expecting here and I want to avoid any elements that could distract us. The console interface is quite different when you consider the input device and proximity to the screen whereas the Mac and Linux are pretty much identical to that of the "PC". We will consider a tablet version due to the similarity of the screen and interface but even on that we need to do a bit more research.

There have been some nice human moments along the way that I thought I would share.

We started off strong in the first 24 hours raising nearly 50% of our minimum need but still I was nervous. All the signs of success were there but we all wanted it to happen so badly that it seemed to good to be true. Around 6:00 that first night we received an email from a wealthy software industry individual who is a passionate fan of Wasteland and offered to help fund the game if Kickstarter came short! Talk about feeling good. Of course I thanked him and said I hoped we would not need his assistance but he made my whole day/week/month/year.

On the next day I get a short tweet from an individual that confesses he pirated Wasteland as a kid and was donating to help make up for it. I of course forgave not knowing he had donated $10,000 dollars. An incredible gesture... now if we could get every pirate of Wasteland 1 to donate we could really beat the Kickstarter all time record.

Mason Douglass who plays the kid publisher in the Kickstarter video has gotten rave reviews for his performance. His delivery was great and I have had people wanting to contact his manager for parts in TV/film. I jokingly told him when we shot the bit that he might become famous from this. Perhaps he will.

And just today I got an email along with a donation from a kid who lived down the street from me when he was a teenager. His note was as follows:

"This message is intended for Brian Fargo. Brian, I was your next door neighbor when you used to live in Laguna. I was a pesky 15 or 16 year old kid that would come around and ask you about games. You would sit down and take time to talk to me about games, and the industry, and I just wanted you to know how cool it was that you didn't blow me off. It meant a lot to me. Recently, I found out about your Kickstarter movement for Wasteland 2, and I contributed to it because I believe in you and your ability to resurrect the glory of the franchise. I wish you the best of luck in your endeavors, and thank you again for creating some memorable memories for me during my teenage years. Take care!"

It shows that being nice creates goodwill 20 years later.

And speaking of goodwill it occurs to me that we can harness the power of Kickstarter in a more meaningful way. Fan funding is bigger than me or Wasteland 2 as I have remarked before. The development community has come together to support us in ways that I didn't think possible and our power as developers will ultimately come from us sticking together. Both gamers and developers have so much more strength than they realize. But in order to help facilitate the power of crowd funding I am going to suggest that all of us that do utilize this form of financing agree to kickback 5% of our profits made from such projects to other Kickstarter developers. I am not suggesting taking a backers money and moving it to another project.. I mean once a game has shipped and created profit that we funnel that back into the community of developers to fund their dreams. I am tentatively calling this "Kick It Forward" and I will be the first to agree to it. In fact, I will have our artists create a badge that goes on all Kickstarter projects that agree to support this initiative. Imagine the potential if another Minecraft comes along via Kickstarter and produces millions of dollars of investment into other developers. This economic payback will continue to grow the movement way beyond the current system. I hope others will join me with this idea and make this a true shakeup.

Let's get the power shifted around a bit!

Brian Fargo



#27
Andrea_23

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On the next day I get a short tweet from an individual that confesses he pirated Wasteland as a kid and was donating to help make up for it. I of course forgave not knowing he had donated $10,000 dollars. An incredible gesture... now if we could get every pirate of Wasteland 1 to donate we could really beat the Kickstarter all time record.


Questo qui è il ceo di Razer : D.

#28
donkisciotte

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beh io il demo di VanBuren l' ho giocato.

magari fosse come quello .

#29
Ryltar

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:gad2:

#30
eike

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http://www.rockpaper...-one-condition/

Fuck yea.
Devono raggiungere quella cifra.




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