Vai al contenuto

Sony cambia i termini contrattuali PSN: niente cause legali


  • Non puoi aprire una nuova discussione
  • Effettua l'accesso per rispondere
Questa discussione ha avuto 25 risposte

#1
maurinho18

maurinho18
  • Lord cancelliere

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 4310
Sony asks gamers to sign new terms or face PSN ban

Sony is preparing to ban gamers from the PlayStation Network (PSN) unless they waive the right to collectively sue it over future security breaches.

The firm has amended PSN's terms and conditions and users have to agree to them next time they log in.

The move comes months after a string of hacking attacks compromised over 100 million accounts of the PlayStation Network subscribers.

It is, however, possible to opt out of the agreement within the next 30 days.

Gamers will now have to try to resolve any legal issues with an arbitrator picked by Sony, before being able to file a lawsuit.

The new clauses, dubbed "Binding Individual Arbitration," state that "any Dispute Resolution Proceedings, whether in arbitration or court, will be conducted only on an individual basis and not in a class or representative action or as a named or unnamed member in a class, consolidated, representative or private attorney general action".

The re-written terms and conditions are being presented to gamers when they log in, but some have questioned who will notice the changes.

Tech news site The Register wondered who would notice the small print outlining the opt-out terms, and not simply click the "agree" box having scrolled all the way down.

Those that want to opt out will have to send a letter to Sony's Los Angeles headquarters in the US.

Once they do, the subscribers will be able to keep their right to file a class action lawsuit without any need for arbitration.

But before subscribers have a chance to opt out, they will still be required to agree to the new terms the next time they log into their accounts.

Otherwise they will not be able to use the online services.

Attacks and apology
A class action lawsuit filed against Sony in April after the first attack, in which the details of 77 million users were stolen and PSN went offline for 40 days, could end up costing the Japanese electronics giant billions of dollars.

Sony Online Entertainment, the company's computer games service, was also hit, as well as the Sony Pictures website, exposing personal information for 25 million more accounts.

In addition, personal data of 2,000 consumers was stolen from a Sony Ericsson website in Canada and details of 8,500 users were leaked on a Sony Music Entertainment website in Greece.

Some time later, a group called Lulz Security claimed to have broken into Sonypictures.com.

Sony has since apologised over the security breaches and offered compensation packages.



Sono impazziti!!! Non c'è un'altra spiegazione valida.

#2
Canaglia10

Canaglia10
  • PAZZA INTER AMALA!!!

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 5040
:vergognatighgh:

#3
=marco=

=marco=
  • Sic Parvis Magna

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 14419
ma dove l'hai trovata questa notizia? perchè non se ne parla da nessun'altra parte

#4
dirk pitt

dirk pitt
  • Malato di WipEout....e in attesa di un nuovo Xtreme-G

  • StellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 1803
:goodboy:

#5
Zoe

Zoe
  • IronEye

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 20587
be se fosse così posso capire sony che con le varie class action ha perso molti denari, ma non sono assolutamente d'accordo, e come dire se accettate i nostri temini anche se sbagliamo nessuno può denunciarci.Oltretutto non mi sembra possibile che una cosa del genere possa essere fattibile, altrimenti tutte le aziende di questo modo adotterebbero questi criteri

#6
gugu

gugu
  • Eye Master

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 34122

ma dove l'hai trovata questa notizia? perchè non se ne parla da nessun'altra parte


se ne parla, se ne parla....io già l'avevo letta questa mattina!

#7
Stein

Stein
  • tagomagoeye

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 54050
mi sembra un fake. Anche perche' legalmente sta cosa non sta in piedi e mi sembra poco probabile che alla sony non lo sappiano

#8
Zann

Zann
  • A wonderful day

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: [Mod]Moderatore
  • Messaggi: : 25728
Ma soprattutto potrebbe soltanto con un nostro consenso... Cioè l'accettazione di un nuovo regolamento all'apertutra del PSN... Voi avete fatto qualcosa? Io no...

Basta ricordare l'altra volta quando han camviato alcune clausole... abbiamo tutti dovuto accettare

#9
Eikichi Onizuka!

Eikichi Onizuka!
  • Eye Bastard

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 5921
E' normale che Sony si tuteli ma se non ho capito male (anzi se google non ha tradotto male) non ci saranno più le "class action" ma ogni controversia sarà condotta individualmente e si potrà tentare di risolverla with an arbitrator picked by Sony.... come dire!mi fai causa ma l'avvocato te lo dò io!!!

#10
Fabrizio EE

Fabrizio EE
  • Con un backlog da 400 e passa giochi, cosa compro domani? XD

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 6214
Sì ok...ma è vera questa cosa?

Perchè io ancora non ho ricevuto alcun messaggio di accettazione forzata dopo il login al PSN....guarda come me bannano eh......

#11
Stray

Stray
  • “Those shits at MS… are they fucking with me…?” Kamiya 2015

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 25771
Penso riguardi l'America, del resto le class action sono più una "roba" loro.

#12
Zoe

Zoe
  • IronEye

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 20587

Penso riguardi l'America, del resto le class action sono più una "roba" loro.


C'è anche da dire che qualcuno con ste class action ci marcia pure sopra :angel:

#13
Slavin

Slavin
  • In hype :D

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 39907

mi sembra un fake. Anche perche' legalmente sta cosa non sta in piedi e mi sembra poco probabile che alla sony non lo sappiano


ma infatti... non credo che esista un paese al mondo che non abbia leggi sulle clausole vessatorie XD

#14
bart_il_boss

bart_il_boss
  • Super Eye Fan

  • StellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 1645
Mi e' arrivata l'email sul account usa

#15
Canaglia10

Canaglia10
  • PAZZA INTER AMALA!!!

  • StellettaStellettaStellettaStellettaStellettaStelletta
  • Gruppo: Utente Pro
  • Messaggi: : 5040
ragazzi mi è arrivata questa email, nell'account americano



On September 15, 2011, Sony Network Entertainment America Inc. ("SNEA") will transfer its online services operations, including your wallet and the funds in it, to Sony Network Entertainment International LLC ("SNEI"). The first time you sign in to your PlayStation®Network account on or after September 15, 2011, you will be asked to enter into a new Terms of Service and User Agreement ("TOS") and Privacy Policy with SNEI if you wish to continue using your PlayStation®Network account. Please review all changes to the TOS and Privacy Policy carefully before indicating your agreement. In particular, please review Section 15 of the TOS, which now includes a class action waiver and requires that most disputes be resolved through arbitration.

You may click here to review the changes to the TOS and you may click here to review the changes to the Privacy Policy. If you do not agree with the new TOS or Privacy Policy, or if you do not wish to enter into an agreement with SNEI, you may decline the TOS and Privacy Policy and we will close your account and return your funds.

If you have any questions or wish to terminate your account, please contact Customer Service by clicking here.

Additionally, we would like to introduce you to the new "Sony Entertainment Network." Here you can play your favorite music, movies, games and more on your PlayStation systems and across a variety of connected devices (Sony and non-Sony.)

With Sony Entertainment Network we are establishing a comprehensive and global network platform which offers access to entertainment, commerce, and community, all from one convenient account.

For more information please visit www.SonyEntertainmentNetwork.com where you will learn more about our music service, Music Unlimited, and our video offerings on Video Unlimited.

The services you have come to know on your PlayStation systems will remain the same in terms of functionality, pricing and content – with some enhancements. We continue to grow both Music Unlimited and Video Unlimited services, as well as the entire Sony Entertainment Network platform by adding more content and advancing the functionality to bring you the best of digital entertainment across the globe.

Thank you very much for being a customer!
PlayStation®Network




Leggono questa discussione 0 utenti

0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi

Logo