#1
Inviato 08 June 2011 - 12:18 PM

Gearbox Software and SEGA Support Announcement Presentation at Nintendo’s E3 Press Briefing
LOS ANGELES (June 7, 2011) – SEGA® of America, Inc., SEGA® Europe Ltd. and Gearbox Software today revealed that Aliens: Colonial Marines™, is being prototyped and considered for the Nintendo Wii U™. In partnership with Twentieth Century Fox Consumer Products and developed by critically acclaimed studio Gearbox Software, Aliens: Colonial Marines for this new gaming console is currently under construction by a dedicated research and development branch within the studio.
“We are extremely thrilled about the potential of the Nintendo Wii U and are honored to be a part of the earliest efforts for research and development on the platform with the Aliens: Colonial Marines project that is so perfectly matched with the platform’s unique and exciting new capabilities,” said Randy Pitchford, President of Gearbox Software. “As more details about the Nintendo Wii U emerge, Gearbox Software is equipped and motivated to engage and support the platform and its customers.”
“With such a recognized brand as ALIENS and a renowned developer in Gearbox Software, this really is exciting news for everyone,” said Mike Hayes, CEO at SEGA of America and SEGA Europe. “The Nintendo Wii U opens up an impressive amount of new opportunities for publishers and developers alike and SEGA are fully supportive of this new platform.”
Aliens: Colonial Marines is the highly anticipated first person shooter set after the events of ALIENS and is designed to provide an exhilarating and engaging new chapter in the Aliens universe. Players will blast their way through hordes of Xenomorphs on the USS Sulaco, the surface of LV-426 and Hadley’s Hope, using weapons inspired by the film series.
#3
Inviato 09 June 2011 - 05:42 PM

the high-definition first-person shooter will be completely playable on the Wii U controller with the television off.
The device will, at times, become the game's motion tracker, a device in the fiction of the Alien universe that can track the location of enemies and friendlies by their motion. Pitchford explained that players may be asked to sweep their controller around them, looking for approaching enemies, which will show up as blips on the display of the controller.
The Wii U controller will also become a fully interactive map at times.
Finally, Pitchford said that players will use the display on the controller to play a mini-game used to hack doors in the game.
"The Wii U is really bad ass," he said. "We have a lot of great ideas that we're already working on."

Imagine the screen goes black, and all you have is your controller with the sensor on it going off. Man, that would have scared the crap out of me as a child.
#4
Inviato 09 June 2011 - 06:02 PM

The device will, at times, become the game's motion tracker, a device in the fiction of the Alien universe that can track the location of enemies and friendlies by their motion. Pitchford explained that players may be asked to sweep their controller around them, looking for approaching enemies, which will show up as blips on the display of the controller.
Spoiler
Quindi la versione Wii U sarà l'unica a poter godere di questa feature, mi pare

Imagine the screen goes black, and all you have is your controller with the sensor on it going off. Man, that would have scared the crap out of me as a child.
Bella anche questa parte, nel paddone c'è molto potenziale per giochi horror

#9
Inviato 09 June 2011 - 09:00 PM

Spero che il 2012 sia l'anno buono.
Sono sicuro che questo gioco lo comprerò al 100%, essendo un fan sfegatato della saga cinematografica. Devo solo decidere per quale formato prenderlo.
Questo è già un punto a favore che mi potrebbe far preferire la versione Wii U.
#11
Inviato 09 June 2011 - 09:22 PM

quella del buio e solo il controller a proteggerti da un'orrenda fine è fantastica
non ci avevo proprio pensato!!
Con il paddone nero al buoi sarebbe ancora meglio

forse mi compro un/una WiiU solo per sto multi...sto male lo so
A quanto pare di giochi interessanti su Wii U dovrebbero uscirne più di uno, visto che anche alcuni multipiattaforma sfrutteranno le funzionalità aggiunte di gestione mappe e inventario e di ampliamento dell'area di gioco del paddone.
Per ora sappiamo troppo poco del Wii U per sbilanciarci, ma fra un po' di tempo vedremo che ne uscirà fuori, io nel frattempo ammetto di essere moderatamente ottimista

#13
Inviato 09 June 2011 - 09:41 PM


Certo, nemmeno io vorrei solo FPS su Wii U(però non vorrei nemmeno solo platform) ma qualche bel gioco perché negarselo a priori, per me sempre meglio coprire tutti i generi nella lineup di una console, anche se capisco che dipende anche dai gusti: a me per esempio i BEG a turni alla Strret fighter/Tekken/Soul calibur non sono mai piaciuti

#15
Inviato 09 June 2011 - 09:47 PM

Beh, io se uscisse HL3 o Doom 4 su Wii U non ci sputerei sopra, eh
Certo, nemmeno io vorrei solo FPS su Wii U(però non vorrei nemmeno solo platform) ma qualche bel gioco perché negarselo a priori, per me sempre meglio coprire tutti i generi nella lineup di una console, anche se capisco che dipende anche dai gusti: a me per esempio i BEG a turni alla Strret fighter/Tekken/Soul calibur non sono mai piaciuti
Eh ma io ho creato il F.I.G.A.Fps, ho degli standard da mantenere

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