#17
Inviato 13 October 2009 - 01:36 PM
The Ar Tonelico series takes place on the planet of Ar Ciel. Due to a prior catastrophy, humanity is forced to take refuge on one of 3 towers, called Ar Tonelico, located around the planet.
Ar Tonelico I takes place on Sol Ciel
Ar Tonelico II takes place on Meta Falas
Ar Tonelico III takes place on Sol Clusta
Sol Clusta is dominated by Reyvateils which are the ruling class. The ideal world to them consists only of Reyvateils and purified humans (ie. slaves)
Characters
Saki - Heroine (CV: Gotou Mai)
Reyvateil who was created in a laboratory for a plan that would have far reaching effects on the world (unclear if it's limited to Sol Clusta or the planet of Ar Ciel). She manages to escape shortly before the plan was to be set into motion and runs into the protagonist after being on the run for a number of years. When under sever duress, she exhibits a power called "miracle" on occasion.
Finnelle - Heroine (CV: Kitamura Eri)
?type reyvateil (no human bloodline) born in the kingdom of Clustania. Ditzy girl who works in a restaurant on Tocociez Highway (i think?). Her existance appears to have a connection with the Clustania conspiracy but...
Aoto - Protagonist (CV: Sugiyama Noriaki)
Is an apprentice of a master who specializes in construction at high elevations. Doesn't think about consequences when he acts, but has a strong sense of obligation to complete what he's started. Has always had a slight dislike of Clustania, but after meeting Saki, he starts viewing Clustania as an enemy.
RAH System (Hymnos Synthesis)
This title's Hymnos isn't limited to heroines just "singing" them. If you "combine" hymnos parts that are bourne from the heroine's psyche, the player himself/herself can create hymnos. Merging this RAH system and player's actions, the real-time BGM changes, which the Active Music Generation System accomplishes, brings a presence never experienced before (I'm assuming in regards to game BGM). Creating a good hymn and having the heroines sing it will bring effects such as increasing the vanguard's attack power.
Misc
Some other things I can't make out too clearly or don't deserve their own section.
-Deeper bonds with reyvateils allow them to "unleash" their attire which is probably what is being shown with the twin tailed girl (Finnelle)
-As before, the deeper you dive into the heroine's psyche, the more song magic you can unlock
-Multiple personalities (not sure if singular or plural) exist within each reyvateil. Different personalities prefer different song magics, which will have an effect on the RAH system.
-Aoto's town is at the border of the tower's climate control system, thus it's not completely protected from the elements, resulting in violent winds. The town has wind mills to make use of the winds, however.
-Clustania has the highest level of ameneties in the tower of Sol Clusta and is the central location for Reyvateils. Humans are brought into Clustania to help further develop Reyvateil's skills. Also, anti-Clustania individuals are brought in for cleansing.
-Jumping (i think?) returns to AT3
#18
Inviato 13 October 2009 - 02:18 PM
Per AT avrei referito una soluzione ibrida tra 2D e 3D come quella utilizzata in Mana Khemia (ovviamente non così grottesca) e invece qui, non sono ultiizzano un normale 3D, ma mi pare di vedere che non sia nemmeno in cell shading.
Finchè Gust utilizzerà pesantemente i portrait, e illustrazioni, come tramite per la narrazione, ci sarà un gap enorme tra la loro percezione, da parte dell'utente, dalle cut scene alle scene di battaglia/esplorazione.
Per me ora dovrebbero decidere come creare i loro giochi in maniera esteticamente più aggraziata e omogenea....budget permettendo.
Un 2D come quello utilizzato da ARC coi Gulty Gear(o BlazBlue) ad esempio sarebbe perfetto...anzi, proprio a BlazBlue sarebbe perfetto, ha pure sfondi in 3D che si ammalgamo bene con gli sprite.
Comunque a me Ar Tonelico non piace a prescindere
#19
Inviato 13 October 2009 - 04:33 PM
Hhmmm, dal poco che si capisce graficamente potrebbe essere un gioco Wii Comunque, curioso di vedere come funziona il battle system. E speriamo abbiano migliorato i dungeon e il livello di difficoltà.
La tipa che somiglia a Cocona in realtà non è lei, quindi probabilmente dovremo aspettarcela come terza reyvateil E poi a meno che il gioco non sia ambientato pochissimo dopo AT2 dovrebbe essere cresciuta
Magari, ma è chiaro che per Gust sarebbe impossibile E poi ci sarebbero moooolti più sprite da disegnare rispetto ad un picchiaduro.Un 2D come quello utilizzato da ARC coi Gulty Gear(o BlazBlue) ad esempio sarebbe perfetto...anzi, proprio a BlazBlue sarebbe perfetto, ha pure sfondi in 3D che si ammalgamo bene con gli sprite.
#20
Inviato 13 October 2009 - 05:51 PM
Da quel che ricordo del primo AT, non è che ci sia un grande bestiario e bene o male c'è un continuo riciclo di sprite con diverse gamme cromatiche. Inoltre ARC coi suoi picchiaduro ha dimostrato che non serve avere belle animazioni per piacere
Il problema però qui si sposterebbe nelle sequenze di esplorazione....con sprite del genere occorrerebbe avere una regia molto particolare nei dungeon, forse prettamente a visuale laterale.
vabbè, pace
#21
Inviato 14 October 2009 - 10:39 AM
#23
Inviato 14 October 2009 - 11:27 AM
Questo secondo dimostra che una piccola softco come Gust non può fare grandi cose a livello tecnico ad ora su PS3, ma ovviamente sviluppa lì perché sa che l'utenza è fidelizzata al marchio, e perché come gli Ar Tonelico (come gli Atelier principali) sono sempre usciti su Playstation.
Questo non significa che sia un male, o che non stiano rischiando.
#24
Inviato 14 October 2009 - 03:18 PM
Gust non ha mai sfruttato nemmeno il saturn e la psx, idem la ps2 e idem il ds (anche se questi sono solo prodotti e non sviluppati).
NOn occorreva aspettare AR3 per capire che Gust non è in grando di sfruttare l'hardware su cui fa i giochi. E forse nemmeno gli interessa molto visto il suo fanbase fidelizzato.
Questo parlando di Gust e non di "una piccola compagnia qualunque". E' Gust probabilmente ad non avere un know-how adeguato.
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