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Fighting EX Layeril ritorno di ARIKA


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Questa discussione ha avuto 365 risposte

#16
Ryo Sakazaki

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info da chi ha provato la demo
 

The game director just said something about not enough money to do a full game. So what'a being shown now is all there is. Don't know how serious/joking it is.
And the game just crashed. The stage turned from day to night (apparently unexpected behaviour) and then crashed.
Edit: game has no name as far as I can see. They just joked about calling it 'Fighting EX Layer'.
Those little icons at the bottom of the screen don't do anything right now. Whatever it's meant to be hasn't been implemented.

 

Just had my go. Good times.

Basically feels true to the old games but with the graphical update and some fighting layer influence.

Some system notes:

There's a dash and backdash
A super jump called the 'exarrow' which is basically a homing jump (this is what Hokuto does near the start of that trailer).
It's more 3D than other EX games in that the characters have a sidestep. And the stages are semi-interactive (stage walls/corners are the actual walls/corners).
Also has recovery rolls.
Now talking about the history of the series. They made kairi, hokuto and Garuda for this because they were the first three characters made for EX1 20 years ago.

If they make a full game it will probably involve fighting layer characters as well as EX.
Sound was mostly taken directly from the old games.
And I said there was a dash earlier, but I meant an actual run. With that plus the exarrow, it's currently heavily speed/rushdown-focused. Tons of movement options compared to SF series.
2D with 3D elements. Still feels Streetfighter, but you can dodge to side (and attack) and you need to pay attention to the stage's physical boundaries (front and back as well as left and right).
Like there were two playable stages. One in a castle courtyard type place where lots of side movement was possible, and one in a much narrower space where movement options were more frequently restricted.



#17
Akumasama

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Pronto a contribuire personalmente...se facessero qualche raccolta fondi, sono sicuro che in molti farebbero lo stesso.

Ma i diritti della roba Arika non erano stati acquisiti da Capcom?
Io cmq se fanno Kickstarter glielo finanzio senza problemi

#18
Okuyasu

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Credo che i diritti relativi ai personaggi siano ancora della Arika, per quanto ne riguarda l'utilizzo in un gioco. Però poi sono presenti nel CFN Portal Profiles, questo mi fa' pensare che un qualche vincolo con Capcom ci sia.



#19
Ryo Sakazaki

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Credo che i diritti relativi ai personaggi siano ancora della Arika, per quanto ne riguarda l'utilizzo in un gioco. Però poi sono presenti nel CFN Portal Profiles, questo mi fa' pensare che un qualche vincolo con Capcom ci sia.

 

sono nel blog per concessione di Arika.

Inoltre non sono presenti nella versione in inglese ma solo nella pagina giapponese (probabilmente anche li per questioni di concessioni e diritti)



#20
Akumasama

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Vabbè anche se fossero di Capcom questo non impedisce ad Arika di usarli. Pure nella peggiore ipotesi, basta fare accordo e tutto si risolve.



#21
Guest_MaxbazereYe

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Yasuyuki Oda della SNK  ha avuto l'onore di provare negli studi di Arika il nuovo titolo (dal nome provvisorio Fighting Layer EX), come dimostrano queste immagini
 
C9MCwltUQAAGlA0.jpg
 
C9MCwlvUMAImNI9.jpg


#22
Mocassini Assassini

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Dall'espressione si starà chiedendo come fa un' Alfa nata come pesce d'Aprile ancora senza produttore e distributore ad avere modelli ed effetti grafici migliori dei loro :asd:

#23
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Dall'espressione si starà chiedendo come fa un' Alfa nata come pesce d'Aprile ancora senza produttore e distributore ad avere modelli ed effetti grafici migliori dei loro :asd:

 

Per me l'hanno fatto come pesce d'Aprile, ma ci hanno lavorato molto di più di quanto vogliono far credere.

A impatto i modelli poligonali non sono solo meglio di quelli di KoF, ma sembrano quelli di Tekken 7...



#24
Ryo Sakazaki

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una nuova demo sarà presente giocabile all Evo2017

 

 

ARIKA to exhibit in EVO 2017

ARIKA Co., Ltd. will exhibit in EVO 2017, the world’s largest fighting game event that held during July 14 through 16 in Las Vegas, Nevada.

We will bring its “The mystery fighting game competition April fools’ day free play event” from Akihabara, Tokyo to EVO 2017 in order to meet a hot love calls by users in abroad.

Free play event will be held at our booth (#111) during 2 days on July 14 & 15 only.

We plan to develop newer version that implement new system called “GOUGI(強氣)” as location test so that we would like to feedback from players.

* We would like to have a survey from US customers by internet
* Playable characters will be 3, Hokuto, Kairi and Galda
* Limited number due to 1 playable station
* 2 visitors play at same time



#25
Guest_Rei978eYe

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Era un progetto un po' troppo elaborato per essere un pesce d'aprile, sembra comunque interessante.



#26
Akumasama

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Galda sarebbe Garuda?

#27
Guest_MaxbazereYe

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Galda sarebbe Garuda?

Credo di si, un semplice errore di distrazione da colui che ha scritto. 



#28
Ryo Sakazaki

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Il gioco uscirà ! 2018 e ci sarà una beta su PS4 a fine anno.

 

Inoltre annunciati Darun e Skullomania

 

 

DE4dhe4UQAAMS52.jpg



#29
Okuyasu

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Chiudete tutto, Darun è tornato.

#30
Ryo Sakazaki

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