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[PS4/PC/Switch] Ni no Kuni 2 - Revenant Kingdomsvelato il progetto di Level 5

ni no kuni 2 level 5

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Questa discussione ha avuto 159 risposte

#31
sonuccio

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io ancora non capisco se è action o solo in real time...

 

by the way, pare avrà una pubblicazione simultanea su tutti i mercati



#32
Akumasama

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Se è Action un po' mi girano le palle ma accetterò di buon grado.
Se è "solo" real time già molto meglio per quanto mi riguarda.

#33
Akumasama

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Cmq non capisco il senso di fare un jRPG super classico, addirittura c'è pure la world map con i personaggi superdeformed come ai vecchi tempi... e poi ci mettono un battle system action? Boh?

#34
Med4Piccì

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Scusate, la differenza tra action e rt?

#35
Akumasama

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Sottile, dipende dall'implementazione.
Full action è come un action game. Muovi il personaggio in real time, ogni pulsante che premi è un'azione che spesso puoi concatenare insieme in combo etc. Come un action game, no?
Chessò, Zelda? Lì è tutto completamente action (anche se non definirei il gioco proprio un jRPG, ma vabbè era solo un esempio).

Real Time vuol dire che il tempo scorre realmente, fai conto un po' un'evoluzione dell'ATB di Square. Ai pulsanti puoi associare varie funzioni come scorciatoie, ma hai sempre un menu (che magari puoi aprire mettendo il gioco in pausa per usare item, cambiare equip, swappare personaggi o strategie dell'AI).
Real Time vuol dire tutto e niente, a seconda di com'è implementato può tendere più verso un sistema a turni o verso un sistema action (come descritto sopra) ma non lo sarà mai completamente.

#36
sonuccio

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diciamo la diferenza che passa tra un KH o uno Ys da un Xenoblade o , appunto, il primo ninokuni.

Nei primi l'azione avviene in maniera diretta, nei secondi in maniera indiretta attraverso menù e  turnazione.



#37
sonuccio

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Cmq non capisco il senso di fare un jRPG super classico, addirittura c'è pure la world map con i personaggi superdeformed come ai vecchi tempi... e poi ci mettono un battle system action? Boh?

bhe non mi sembra un mix così esotico...tales of phantasia esiste da 20 anni, e prima di lui ce ne erano altri simili :D



#38
Akumasama

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bhe non mi sembra un mix così esotico...tales of phantasia esiste da 20 anni, e prima di lui ce ne erano altri simili :D

E' diverso. Tales of Phantasia è uscito in un periodo in cui i jRPG oldstyle... non erano oldstyle, ma erano current-style XD XD
E Tales of Phantasia non era action ma direi pure lui Real Time, no?

Di fatto nessun Tales è mai stato Real Time, anche se gli ultimi titoli ci si stanno avvicinando sempre di più. Il + Vicino è Zestiria. Berseria non lo commento che non l'ho ancora provato.

#39
sonuccio

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no no era action, seppur lento e col menù degli oggetti a parte...era un mini picchiaduro a scorrimento alla fin fine.



#40
Akumasama

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Quando sbloccavi la feature che ti permetteva di eseguire tutte le mosse a mo' di picchiaduro, forse si. (C'era anche in Phantasia? Ricordo la presenza in Destiny).
Prima direi di no. C'era il menu oggetti a parte, il menu impostazioni delle AI degli altri personaggi, il menu da cui potevi usare abilità/spell particolari "a mano" senza aspettare che le usassero l'AI, eri limitato nel dover scegliere tot mosse da eseguire "real time" associate al pad, e le altre dovevi o swapparle o esguirle da menu, etc.

Insomma boh, non mi sembra la stessa cosa appunto di Kingdom Hearts e Ys, già citati da te, che sono action 101%.


Cmq vabbè dai, son sfumature. Come dicevo prima di "Real Time" ce ne sono tante implementazioni, alcune che si avvicinano tantissimo all'action, altre molto + vicine al sistema a turni. Tales of Phantasia è evidente da quale parte tendesse.

#41
reriel

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Un pezzetto dell'intervista a Hino su famitsu riguardante Ni no Kuni II:

 


Creating a kingdom is a major theme of Ni no Kuni II, but what kinds of new systems are there?

Hino: “Of course, a system for creating a kingdom will appear. That being said, that doesn’t mean you’re actually going to be building a town. It’s a system in which the arrangement of your workforce is what’s vital. What kind of kingdom you build depends on how you play, so you can enjoy building your own kingdom different from those of other players.

“Also, although it’s a different element from kingdom creation, there is a very big secret related to an ‘important new system’ regarding the fact that the field map appears in the style of a diorama.

“While I can’t say anything yet, this is a fairly anticipated system that, with this system alone, is enough to make me want to make a separate game.”

 

What’s up with the Japanese voice cast?

“I don’t want to let out any hints yet, but we’re going to have a lot of really wonderful actors.”

http://gematsu.com/2...tant-new-system

 

 

Inoltre lo sviluppo è completo al 45%.



#42
Akumasama

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Solo 45%? Meh...
Cacchio han fatto in questi anni?

#43
Matte44

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Solo 45%? Meh...
Cacchio han fatto in questi anni?

Effettivamente me lo chiedo anch'io, pensavo avessero un team a parte per questo progetto mentre gli altri si dedicavano ai giochi per Nintendo 3DS e invece niente



#44
reriel

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Beh ma si sa che i titoli Level 5 hanno delle gestazioni lunghe, fosse l'unica software house ad avere queste abitudini :asd:

 

 

Scansioni da Dengeki Playstation e Famitsu:

 

mDD9KaU.jpg

zDeXvj5.jpg

 

 

 

pfglyNQ.jpg

OWfnatK.jpg

vqVMV6N.jpg

wfiOsDf.jpg

b5r2pA9.jpg

5cibRWR.jpg



#45
reriel

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Info ed immagini:

 


■ Story

NnK-II_02-09-17_001.jpg

One day, a boy became a king…

Evan, a young king driven out by the country through conspiracy.

After being separated from someone important, Evan decides to build his own kingdom.

This is the story of a boy who becomes a great king and overcomes a great evil.

 

About Ni no Kuni

NnK-II_02-09-17_002.jpg

Ni no Kuni is another world that exists in a different place from this world.

That world has a completely different history from our world.

Where is that world? How is it connected to this world?

While protecting something important that was lost in the distant past, Ni no Kuni continues to exist.

 

■ Characters

Evan

“Let’s build it together, our kingdom…”

NnK-II_02-09-17_003.jpg

The former king of Ding Dong Dell. A young boy who was enthroned at a young age after his father, the preceding king, was killed. He has a kind heart and a good head on his shoulders, but because of his secluded personality, his quality as a king was doubted. He was driven out of Ding Dong Dell through a coup. When he was separated from Alfini*, who acts as both a mother and older sister to Evan, he decided to become a king. During his adventure, he soon declares to unify the world of Ni no Kuni and founds his own kingdom.

*Alfini is a romanization of アルフィニー. We do not yet have an official English name.

 

Roland

“I’ve made a decision, I’m staying here in this world.”

NnK-II_02-09-17_004.jpg

The 48 year-old president of a large country in Ichi no Kuni. As a young leader, his citizens’ support rate is exceedingly high. In Ni no Kuni, he goes about as a 20 year-old young man. He has a strong sense of justice and is extremely straightforward. He can also be stubborn. As president, he often wonders to himself if he’s pulling the country along properly or if what he’s doing is is right.

 

Tani

“Evan, I will go with you.”

NnK-II_02-09-17_005.jpg

The daughter of Gatto*, a boss of air pirates. Since she was raised by Gatto, who is naturally bossy, she has a very strong-minded personality. She actually likes girlish, cutesy things, but since it isn’t in her character, she doesn’t show it much. Since Gatto found her when she was a child, she and Gatto are not blood-related.

*Gatto is a romanization of ガットー. We do not yet have an official English name.

 

Higgledies

NnK-II_02-09-17_006.jpg

“Spirits of hearts” that can only be seen by individuals with pure hearts. Higgledies exist not only in the hearts of people, but in the hearts of all things including animals, and elements such as fire, water, and wind, and their power can be borrowed. Higgledies will help you in battle, as well as to reach places you wouldn’t otherwise be able to access.

 

■ About

Field Map

NnK-II_02-09-17_007.jpg

Freely adventure the vast, beautiful world of Ni no Kuni, represented in the form of a diorama.

 

Dungeons

NnK-II_02-09-17_008.jpg

There are many unique dungeons in Ni no Kuni. Use Higgledies and magic to clear them!

 

Battle

NnK-II_02-09-17_009.jpg

Use various actions including melee attacks, ranged attacks, magic, and special moves. Additionally, make skillful use of Higgledies to proceed the battle advantageously.

 

Ding Dong Dell

NnK-II_02-09-17_010.jpg

A once peaceful kingdom inhabited by cats and mice. However, with the coup by mice minister Chudyne*, the king was changed, and Ding Dong Dell became a town where the cats are oppressed.

*Chudyne is a romanization of チューダイン. We do not yet have an official English name.

http://gematsu.com/2...s-game-features






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