Il commento di Hino su Ni no Kuni 2:
Hino parla anche di Ni no Kuni 2 in un'intervista di IGN Japan:
How's development on Ni no Kuni 2 : Revenant Kingdom going?
We're working hard on it. It's so massive a project that I believe "Ni no Kuni" has the most people working on it at Level 5 right now.
The first game was pitched at parents and children to play together; how about this one?
The game's designed for one player only. Reviewing the first game, although the main character’s backstory and the content of the game was particularly aimed at adults, the visuals seemed a little childish. Even though the lead character is a young boy again this time, I've taken care to make sure the whole game has an adult feel. With regards to the world of the game, it will be easy for both adults and children to get involved, like a Ghibli anime.
http://www.neogaf.co...071&postcount=1
http://jp.ign.com/ig...6596/interview/
Ancora Hino su Ni no Kuni II:
“There will be many new features,” Hino said. “From the fact alone that we moved from PlayStation 3 to PlayStation 4, it will not be a simple RPG, and will introduce a new system focused on creating a kingdom. So yes, there will be many differences.”
http://gematsu.com/2...creation-system
Ma gli aspetti alla pokemon li hanno eliminati spero?
Questo unito alle promesse di un gioco con un target "un po' più adulto" fatte dal boss di Level5 qualche mese fa, mi fanno ben sperare.
A giudicare dal video (e da come ho detto nel commento precedente) sembra che li abbiano proprio eliminati in favore del più classico sistema da Action - JRPG
per me se tolgono i turni in tempo reale per virare sull'action è più una perdita che altro. Se il trailer mostra qualcosa di pseudo-definitivo, nell'interfaccia delle battaglia mancano i comandi d'azione e i mostri sembrano sostituiti da qualcosa che ricorda pikmin.
Le battaglie poi sono diventate seamless.
boh
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