La versione PlayStation 4 è sviluppata internamente, in collaborazione con lo studio Orca, l'edizione per la piattaforma Sony sarà realizzata con l'Unreal Engine 4: la versione portatile del gioco offrirà gli stessi contenuti con ovvie differenze dal punto di vista grafico. Il design dei personaggi sarà curato anche una volta da Akira Toriyama. Square-Enix ha confermato che maggiori dettagli sul progetto verranno diffusi durante l'estate, restiamo quindi in attesa di saperne di più.
What about Dragon Quest XI? Have you prepared something special to celebrate the 30th anniversary? Will it be an online game?
Horii: (Laughs.) Nothing is decided! But yes, we are preparing something. We cant say anything right now, but yes, were working on it. One thing is certain: Dragon Quest XI will be an offline game. But well have more information on that front soon.
Does the real-time combat of Dragon Quest Heroes make you want to evolve the gameplay for the mainline series of games? Like what Square Enix is doing with the Final Fantasy series?
Horii: No, Dragon Quest XI will be a return to the traditional mechanics of Dragon Quest. If we do another action RPG, it will be in the Dragon Quest Heroes series. We want to differentiate those two types of games.
Read more at http://gematsu.com/2...o6s0yVJ4Vlic.99[/size]
http://gematsu.com/2...or-home-console