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Homeworld 『Topic Ufficiale』Remastered collection in arrivo al 25/02/2015

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Questa discussione ha avuto 33 risposte

#16
Insector

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aaaaaaarghhhhhh

#17
Insector

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Ok ovviamente rps gli ha dato super1000/10.

#18
Guest_DevilTyphooneYe

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Gente ha già iniziato a giocarci e da me dice ancora contenuto crittografato :(



#19
DEVIL 2604

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come mai non te lo fa scaricare?

 

Io comunque aspetto cali un po' di prezzo. Non molto perchè ho la scimmia sulla spalla... appena becco una key sotto i 20 euro lo prendo.



#20
Insector

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cmq sono in programma due grosse mod e l' ultima versione del complex dovrebbe andare.

#21
Andrea_23

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  • Non siamo in grado di aiutarla in queste condizioni. steam'd

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Wallpaper gentilmente forniti dal buon Duncan Harris: 

http://deadendthrill...allery/?gid=127



#22
Insector

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bon ho seguito un po' di gente mentre gioca la collection, c'è qualcosa che la gearbox doveva aver la lungimiranza di patchare ma resta superbello.
Che palle devo dormire.

#23
Insector

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cmq quel trailer di lancio è medda :sisi:

#24
Darth Mike

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Incredibile che un gioco così vecchio, grazie "soltanto" a una veste grafica rinnovata, possa ancora dire prepotentemente la sua.

 

Chissà che non tastino il terreno per un sequel vero e proprio.


Modificata da Darth Mike, 26 February 2015 - 01:54 AM.


#25
Insector

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Incredibile che un gioco così vecchio, grazie "soltanto" a una veste grafica rinnovata, possa ancora dire prepotentemente la sua.
 
Chissà che non tastino il terreno per un sequel vero e proprio.

si chiama homeworld shipbreakers.


cmq riguardo al primo devo avere conferme ma pare che abbiano lasciato roba da fare ai modder:
- non c'è un menu di selezione della popolazione
-la ia è quella del 2 che non mantiene le formazioni
-il più grande difetto di hm1 era un livello dove si stava mezz'ora q raccogliere le risorse mentre ti fqcevi un caffè. Nel 2 introducono il comando per raccogliere tutto all'istante a fine livello e il remastered ha il gameplay del secondo ma non questa fondamentale opzione.

bho.

Modificata da Insector, 26 February 2015 - 08:07 AM.


#26
Insector

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mothership away;_;


spiace se parla

Modificata da Insector, 26 February 2015 - 02:56 PM.


#27
Eric_Starbuck

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Questo gioco ha sempre avuto due grossissimi problemi per il sottoscritto:

 

- una grafica ed uno stile superlativi che ti obbligano a giocarci.

- una incompatibilità genetica con il genere che mi faceva bestemmiare per superare la terza missione. :boxed:

 

Dovetti abbandonarlo a malincuore. 

 

Chissà se nella remastered hanno messo una modalità NOOB.  :eheh:



#28
Insector

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homeworld è un rts molto basilare.
Non ha mappe da navigare tolti un paio di livelli, non ci sono vie che supportano le tattiche e quindi la strategia generale.
Per la maggior parte del tempo giochi direttamente contro il computer, ogni RU sprecato è un vantaggio che va a lui e dopo un po' sai a naso quante risorse ci sono in ogni mappa. Stile starcraft.
Richiede cmq abilità e ha missioni tese che a quanto mi hanno detto sono riproposte solo in combat in arms o come si chiama.
E poi è bello per il suo design visuale, zoomare ti da un senso infinito delle dimensioni e non c'è proprio stato qualcosa del genere dopo homeworld.

#29
Insector

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rende l' idea?


#30
Insector

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ok ora le ragioni per aspettare delle patch o delle mod secondo i betatester del day1 :rolleyes:

forse qualcuna la posso capire ma le conto su una mano :sisi:


1. HW1 formations don't work properly: ships will assemble in formation but then break formation when ordered to attack. Strike group formations are fine, however.
2. Auto-harvest appears to have been quasi-implemented in HW1 but is really buggy and unpredictable.
3. Harvesters will sometime stop harvesting and sit there until you tell them to resume harvesting, regardless of if there are other resources in range. This wrecks the, "Go watch an episode of something whilst harvesting finishes up," tactic as you now have to micro-manage resourcing almost at every turn.
4. The game occasionally crashes when launch mass-salvage operations (most notable in the nebula missions).
5. Researching now costs RUs.
6. The research ship no longer spins when you build all six sections, but does still speed up researching.
7. Probes no longer spin or deploy when activated, but just fly in a straight line in their undeployed mode.
8. Sensor arrays no longer reveal the entire map, they just significantly expand your line of sight.
9. Resource controllers will now follow one collector rather than stay equidistant from a group you guard-select.
10. Frigates appear to be much weaker armour-wise. In fact, they may have returned to the HW 1.0 versions which blew up when you looked at them funny. Relic later patched them to make them hardier but that's not in this version.
11. Drone frigates only deploy 12 drones rather than 24.
12. Destroyers seem to be slower. In the original game they were marginally slower than frigates but they'd keep pace with one another if grouped. Now the destroyer is noticeably slower.
13. Interrupting a cut scene before it's done can result in mission objectives not being triggered, leaving you unable to complete a map (restarting the mission from scratch should cure this).
14. The asteroid field mission is seriously borked as the asteroids now vanish before reappearing broken up, preventing you from continuously firing on them.
15. I'm not 100% on this, but it looks like you can't withdraw-attack. In the original moving directly away from the enemy (or asteroids) resulted in your ships going backwards whilst maintaining their facing to keep firing. This was a total lifesaver on the asteroid mission and later on with the kamikaze bomb asteroid thing. After repeated tests, it doesn't seem to work as your ships immediately turn around to flee.
16. Defenders and corvettes don't circle-strafe any more.
17. Tactics seem pretty useless. "Evasive" has been replaced by HW2's "Passive", which means your ships won't dodge incoming fire but just sit there and take it.
18. Your ships are way too trigger-happy. It's not uncommong for them to blow apart ships you are active trying to salvage when when you've told them to stop action, set to Passive or ordered them to move away.
19. At 1080 the default font/icon size is way too small, but Option 2 is a bit too big (survivable, though).
20. Repair units will no longer auto-repair groups when you group-select units with the repair icon. They have to be constantly told to repair the units around them.
21. Support frigates will not heal corvettes or fighters. They now have to be ordered to dock with the frigate.
22. Fighters and corvettes docked with a support frigate can no longer be taken through hyperspace. They will undock first and let the support frigate go off by itself.
23. The Launch option is problematic. If you select "Stay docked" this will last only for the mission, so your fighters and corvettes will automatically undock at the start of the next mission regardless of your orders.
24. The Launch window no longer lists ships by type, it just displays a long (long) list of icons. You can't launch just interceptors or corvettes by themselves any more.

Modificata da Insector, 26 February 2015 - 07:04 PM.





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