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SNK 40th AnniversaryInfo dal mondo SNK


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Questa discussione ha avuto 2724 risposte

#1411
Guest_MaxbazereYe

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Max,io il secondo episodio l'ho visto in cinese senza sottotitoli.
Non mi sembra ci sia nulla di complicato che non si riesca a capire...


Capisco, ma io vorrei capire cosa dicono, non inventarmi quello che dicono XD. Comunque dovrebbe arrivare sub Eng anche il secondo episodio (secondo me arriverà un episodio ogni giovedì).

Ryo@: Il fatto che la SNK stia sviluppando titoli non ancora annunciati (oltre a You Are The Hero e Kof World....a proposito si sa qualcosa di Kof World o e' proprio sparito?) non e' così ovvio per tutti, per me e' una speranza non una ovvietà XD.

#1412
Ryo Sakazaki

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Ryo@: Il fatto che la SNK stia sviluppando titoli non ancora annunciati (oltre a You Are The Hero e Kof World....a proposito si sa qualcosa di Kof World o e' proprio sparito?) non e' così ovvio per tutti, per me e' una speranza non una ovvietà XD.

 

KOF World è nelle fasi di test e continua ad essere aggiornato. (il prossimo parte il 10 agosto)



#1413
Ryo Sakazaki

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#1414
Guest_MaxbazereYe

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Nuova puntata di Nariyuki Quest

 

DG1j1ZSVoAAGD57.jpg



#1415
Guest_MaxbazereYe

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Al REF 2017 il Director di Kof XIV farà la sua comparsa durante il torneo di The King of Fighters XIV

 

https://gamestudy301...do.com/ref2017/

 

Questo averà il 26 Agosto, praticamente in coincidenza con il primo anniversario di Kof XIV, chissà se ci saranno degli annunci al riguardo. 

 

Inoltre The King of Fighters XIV sarà presente al Gamescom 2017, sempre per il 26 Agosto. 

 

http://www.insertgam...-booth-schedule

 

DG1jqdKUwAAMuGm.jpg


Modificata da Maxbazer, 10 August 2017 - 10:21 PM.


#1416
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#1417
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#1418
Guest_MaxbazereYe

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Anche gli Ikari Warriors entrano in azione in questa nuova puntata di Nariyuki Quest

 

DHZkMAjUIAAqWkC.jpg



#1419
Guest_MaxbazereYe

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Nuova puntata di Nariyuki Quest, il primo capitolo della Side Story (in pratica abbiamo uno spin-off dello spin-off :asd:)

 

DH96VfNUwAEoK3S.jpg


Modificata da Maxbazer, 24 August 2017 - 09:11 PM.


#1420
Ryo Sakazaki

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#1421
Guest_MaxbazereYe

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Questa Art of Fighting Anthology la trovo inutile considerando che nemmeno all'epoca ps2 aveva sorpreso, a differenza di Metal Slug Anthology che bene o male vende sempre grazie alla sua accessibilità ed alla sua popolarità. Art of Fighting Anthology farà piacere soltanto ai fan degli Art of Fighting e della loro elevata difficoltà (specie dell'1 e del 2), sinceramente in quanti la comprerebbero visto che il pubblico attuale li conosce davvero poco?


Modificata da Maxbazer, 29 August 2017 - 07:26 PM.


#1422
Ryo Sakazaki

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Intervista a Nobuyuki Kuroki e Youichiro Soeda dal PSBlog

 

 

Hi everyone. Today sees the launch of Art of Fighting Anthology on PlayStation Store. It’s a compilation that includes Art of Fighting, Art of Fighting 2 and Art of Fighting 3: The Path of the Warrior.

Not familiar with the series? Art of Fighting is an important part of fighting game history as it introduced a variety of systems that have gone on to become staples of the genre, such as Desperation Moves, the Spirit Gauge, special pre-battle intros and much more.

 

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To mark the game’s release, we sat down with Nobuyuki Kuroki who worked on Art of Fighting 2 and Art of Fighting 3: The Path of the Warrior, and Youichiro Soeda who worked mainly on Art of Fighting 2, to get an idea of what development was like behind the scenes.

 

How was the Art of Fighting style born?

 

Soeda: From the marketing side, we wanted to show the characters as big as possible on screen. In the early development prototype, this was so extreme that characters were only visible from their knees to upper body as they got closer on the screen.

Over development we obviously scaled this down to be more manageable. However, we still accomplished our goal of having some of the biggest and most detailed sprites among the fighting games of that generation.

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We also set out to make the game as innovative as possible, which ended up meaning we introduced a lot of brand-new systems that have now become staples of the fighting game genre. This includes aspects such as taunts (which worked to decrease the opponent’s spirit gauge), the inclusion of Desperation Attacks (hidden commands!), graphical scaling, and in-game battle damage. Quite a few innovative features for the first game in a series!

 

What kinds of changes were made from Art of Fighting to Art of Fighting 2 in terms of the gameplay?

 

Soeda: Art of Fighting 2 was focused most on the classic competitive aspect of fighting games. More characters were made playable that time around. Kuroki and I did not expect that even Yuri Sakazaki would appear in the game as the playable character since the story of Art of Fighting focused on a rescue mission for Yuri carried out by Ryo Sakazaki and Robert Garcia. This was unique to us because with games like KOF the story is always based around some martial arts tournament being held. In the end, Yuri went on to become a very popular character with fans and she still is to this day.

 

36748472091_f1304fa6d9_b.jpg

 

Kuroki: Regarding young Geese as the boss in the Art of Fighting 2, the design was largely influenced by the Fatal Fury animation released around that time. I worked on the design with another designer during my second year at SNK.

 

What was the development situation around Art of Fighting 3?

 

Kuroki: For Art of Fighting 3 the plan was to use both motion capture tech and 2D animation style graphics. Some of the staff went to the US and worked on motion capture for about a month. We obviously needed to put other key parts of development on hold until we received the motion data. Most of them could not be rendered directly from the motion captured data and the designers ended up with a lot more work than they expected.

 

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For this process, in a lot of ways it ended up taking almost 10 times as long to accomplish compared to what we estimated. Creating sprite graphics is very time intensive. In my case, I can create a dot image in a day, but on the flip side I can probably draw 10 detailed illustrations in a day. This situation was a result of us trying to create a more sophisticated system over the previous two games.

 

What would you like to do if you have an opportunity to do something for Art of Fighting in the future?

 

Kuroki: An Art of Fighting reboot would be one of my dream projects. I used to play Art of Fighting after finishing school almost every day. Art of Fighting was one of the biggest reasons why I decided to work at SNK. To a lot of us, Art of Fighting 1 was an action game at heart and I think a reboot could be a great chance to emphasise those aspects. I think Art of Fighting could branch out from being just a pure fighting game.

 

36748471721_574dbc0491_b.jpg

 

Who is your favourite character?

 

Kuroki: I love all of the characters in Art of Fighting 1. If I had to choose, it would be Ryo. I always chose him when I used to play Art of Fighting in the arcades.

Soeda: Totally agree. I also will take Ryo if I can only choose one character.

 

Modificata da Ryo Sakazaki, 30 August 2017 - 01:18 AM.


#1423
massimo the cat

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se ne sentiva profondamente bisogno di questa AOF Collection......

 

 

 

ma a quando una Collection sui 3 Sengoku invece??!?!??!!?!



#1424
Guest_Rei978eYe

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se ne sentiva profondamente bisogno di questa AOF Collection......
 
 
 
ma a quando una Collection sui 3 Sengoku invece??!?!??!!?!

Non so se recentemente hai rigiocato i vari Sengoku ma sono invecchiati davvero male, molto più degli Art of Fighting.

#1425
Guest_Artiko KashireYe

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Stiamo sempre lì .. "ci piacerebbe", "vorremmo" .. intanto escono solo riedizioni di roba vecchia.

 

La verità è che prendersi carico di una produzione, è un rischio oltre che una grande impegno. Oggi il mondo dei videogames ti può far morire un titolo ancor prima di essere uscito, quindi meglio presentarsi sempre al meglio e apparire all'avanguardia, specie se vieni considerata una casa di produzione e non una indie.

 

Un po' li capisco perchè se sbattersi tanto, cercando con pochi fondi di creare un gioco divertente, finisce col essere criticati e distrutti dalla stampa solo perchè le tecnologie non sono quelle del 2017, ti passa tutta la voglia.






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