Beh, Linne l'hanno buggata nell'ultima patch perché prima non faceva quella combo lunghissima che fra l'altro non toglie niente. Aveva combo molto più corte e facevano più danno, comunque si, il gioco avrebbe bisogno di qualche ritocco. Però non mi piacerebbe veder snaturata la sua natura combosa.
Beh, Linne l'hanno buggata nell'ultima patch perché prima non faceva quella combo lunghissima che fra l'altro non toglie niente. Aveva combo molto più corte e facevano più danno, comunque si, il gioco avrebbe bisogno di qualche ritocco. Però non mi piacerebbe veder snaturata la sua natura combosa.
E' questo il punto, non fa danno ma in un paio di combo ha fatto timeout
Sarà questione di gusti, ma non vedo il bello in combo così esagerate...
sembra bellino, ma c'e' solo su pc?
Solo arcade per ora, avevano detto che gli piaceva portarlo su Steam, ma non hanno più detto niente. In compenso nell'ultimo live streaming hanno fatto vedere il gioco mentre girava su PS3.
E' questo il punto, non fa danno ma in un paio di combo ha fatto timeout
Sarà questione di gusti, ma non vedo il bello in combo così esagerate...
Le combo normali arrivano sui 20 colpi al massimo, poi ci sono le situazioni particolari che portano combo più elevate. Tipo quando hai la barra super carica, la barra di vantaggio carica e fanno hitconfirm particolari, tutti i pg hanno delle combo che tolgono tanto, ma è una condizione ben precisa. Mi piace quando escono fuori queste combone con mille super
Di sicuro:
Linne va sistemata perché al momento sarebbe da bannare.
Aggiungere un sistema per spezzare le combo avversarie.
NUOVO PERSONAGGIOOOOOOOOOO !!!
Akatsuki direttamente da Akatsuki Blitzkampf !
Stracontento, devo ancora capire il perchè di questa Guest Star, mi informerò...
Intanto un po' di Vs
Nel solito canale del video tutto il resto, sono tipo 12 parti di mezzora
Ecco le immagini di Akatsuki
Il motivo della sua presenza è che Narita Shinya è il produttore di entrambi i giochi.
In una recente intervista su 4Gamer.net ha detto che ci saranno delle novità anche sul lato gameplay e che probabilmente Eltnum e Akatsuki non saranno i soli ospiti.
(si paventa anche una possibile Skull Girl )
altre info
- Concept of the Exe:Late was to "increase the things you can do". Meaning more yomi and dodging into gameplay.
- Previously Under Night In-Birth was really harsh game for beginners. There was no "fluke" in the game.
- New "Recovery Correction Value" parameter has been included into game. Parameter changed the length of non-recoverable time depending whether you started the combo with weak or heavy attack.
- They wanted to keep the ground-fighting as main things, so the game would not end up as "combo game"
- They wanted to differ from Melty Blood which made them to rise the risks of aerial attacks.
- That's why they have made changes that some attacks are invincible only against aerials.
- They wanted to make more Street Fighter-like "Stab game" which is pretty much the opposite of combo games. (What is a good Western term... "punishing game"?)
- In the end they ended up with something very close to King of Fighters.
- Dash attacks are the best moves in Exe:Late
- There wasn't really a classic protagonist-like character, so Akatsuki was a perfect guy for them.
- Of course he can use Reflector.
- Some of his combos from the original game are usable.
- Subtle Style, themselves drew all the HD sprites for Akatsuki perfectly without any instructions from Narita. It saved apparently a lot of time from the production of game...
- From the very beginning they had decided to go with simple effects with In-Birth. Narita says it kind a reminds how the covers of light novels are nowadays... Like just a one girl on the backcover ...
- Narita also mentions that P4A was also like that. It's cool and not-too-flashy, so it's very easy for eyes. He thinks all the graphic designers of fighting game industry felt defeated after seeing P4A
- "Playstation 3 version...? W-What might you be talking about...", Narita first says. Later he mentions that they'll talk about the console port "later"
- They really are impressed that the crowdsfunding for Skullgirls update went that well...
- To celebrate the release of arcade version they would want to have a guest character from Skullgirls. They would like to draw the sprites by themselves to show "What moé truly is!"
- Narita says that kickstarter wouldn't really help with their game.
- Their "chuu-ni-byou styled game" wouldn't get that many people interested and their main audience is Japanese arcade players
- Japanese people get easily interested in completed work, but are very cold towards unfinished concepts and "work-in-process"
- Nowadays fighting game developers should prioritize consoles before arcades... but French Bread still wants to keep up with the old fashioned way of prioritizing arcades first.
-Narita went to Type-Moon a day before this interview to ask what's their official opinion about Melty Blood HD. Their comment was "We are positively considering it", but Narita says we need to wait for the Tsukihime's remake first...
-Very soon many projects they've had to remain silent will finally be revealed. Wait for more info.
- They say it's frustrating that is kind a seems like Arc System Works is the only company creating fighting games.
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